Primarul General, Gabriela Firea si Ministrul Transporturilor, Felix Stroe, s-au intalnit ieri, 2 noiembrie, la sediul municipalitatii Capitalei, pentru a discuta despre eficientizarea transportului public in regiunea Bucuresti-Ilfov. Pe agenda discutiilor s-au aflat subiecte precum: posibilitatea preluarii de catre PMB a Metrorex, modernizarea centurii Capitalei, situatia lucrarilor la Pasajul Domnesti, implementarea biletului unic de transport in zona Bucuresti-Ilfov, precum si alte aspecte care vizeaza imbunatatirea conditiilor de trafic din Capitala.
"Ne-am intalnit astazi pentru a identifica solutii rapide si eficiente pentru rezolvarea unor probleme care treneaza de prea mult timp. Autoritatea locala si cea centrala trebuie sa puna bazele unui parteneriat clar, cu rezultate concrete pentru cetateni. Autoritatea locala este in intregime responsabila pentru planificarea serviciului public local si regional, conform Constitutiei Romaniei, dar si normelor impuse de legislatia europeana. In acest sens, inca de la preluarea mandatului, am discutat cu toate guvernele, atat pentru trecerea companiei Metrorex de la Ministerul Transporturilor la Primaria Capitalei, cat si despre transferul centurii Bucuresti catre PMB. In toate capitalele Uniunii Europene, acestea sunt in administrarea autoritatii locale, care poate astfel sa actioneze eficient si unitar pentru modernizarea transportului public local si regional. De altfel, in PMUD - acest document strategic extrem de important pentru dezvoltarea regiunii Bucuresti-Ilfov - se prevede clar ca metroul trebuie sa fie gestionat de autoritatea publica locala", a declarat Gabriela Firea, primarul Capitalei.
In ceea ce priveste soseaua de centura a Capitalei, Primarul General a precizat ca "finalizarea lucrarilor la centura ocolitoare a Capitalei reprezinta una dintre cele mai importante masuri prevazute de PMUD. In ultimii 27 de ani, preocuparea fata de centura Capitalei a fost minimala, ceea ce reprezinta un factor agravant al congestiei traficului rutier din Bucuresti. Daca nu se face transferul centurii la Municipiul Bucuresti, va rugam sa luati masurile necesare care se impun pentru urgentarea lucrarilor de modernizare a acesteia, lucrari care includ atat extinderea la 4 benzi a tronsonului DN2-A2, dar si pasaje peste centura, unde sunt cele mai mari congestii de trafic. Un exemplu concludent il constituie pasajul de la Domnesti, unde trebuie urgentate demersurile pentru inceperea constructiei".
Totodata, in cadrul intalnirii, s-a mai discutat despre infiintarea unor noduri intermodale (autogara, capat linii de tramvai, autobuz, metrou, park&ride) la intrarile din oras si despre mutarea autogarilor din zonele centrale.
In urma discutiilor s-a convenit, de asemenea, transferarea mai multor terenuri din administrarea Ministerului Transporturilor (ocupate de linii feroviare scoase din functiune, gari si cantoane, situate in intravilanul Municipiului Bucuresti) in administrarea PMB, pentru a fi transformate in strazi, parcuri sau centre comunitare (ex. Strada Liniei, sos. Progresu etc.).