RO EN
Coșul este gol

ISOPAN Est a livrat anul trecut 2,4 milioane mp de panouri metalice termoizolante

Isopan a fabricat si distribuit, in 2018, peste 15 milioane de m² de panouri metalice termoizolante, in Romania si alte 72 de tari de pe 4 continente, contribuind cu 47% la cifra de afaceri de 630 mil. Euro inregistrata de concernul Manni, din care face parte.
Isopan ramane lider mondial pe segmentul panourilor metalice termoizolante, in timp ce Isopan Est - una dintre cele 9 subsidiare Isopan, deschisa in Romania in 2006 - isi consolideaza, la randul sau, pozitia de lider al pietei locale si deruleaza noi investitii pentru a veni in intampinarea nevoilor pietei din Romania si Europa de Sud-Est. Pe piata panourilor metalice termoizolante din Romania, de 6.5 milioane de m² anual, Isopan Est detine o cota de piata de 20%.
De-a lungul celor 13 ani de la intrarea pe piata din Romania, Isopan si-a construit treptat business-ul, avand ca repere experienta si baza puternic construita de grup, la nivel global, in cei 40 de ani de dezvoltare a tehnologiilor si a productiei de panouri. Ca dovada stau performantele ultimilor 3 ani, in care cresterea vanzarilor a fost de peste 50%, doar pe piata locala.
Clientii sunt tot mai documentati si constienti de importanta investitiei in panouri metalice termoizolante de calitate. Cerere mai mare pentru panouri cu protectie ignifuga.
Piata de constructii comerciale si industriale si-a continuat ascensiunea - cu pasi mici, dar siguri - determinand implicit si o crestere a cererii de panouri termoizolante. O noutate, venita ca un raspuns la nevoile pietei si alinierea cu reglementarile legislative privind rezistenta la foc, in ceea ce priveste acordarea autorizatiilor de securitate la incendiu, o constituie faptul ca tot mai multi clienti din Romania aleg sa construiasca folosind panouri metalice cu protectie la foc.
Drept urmare, a fost inaugurata o a doua linie de productie, cu o capacitate de productie de 1,6 milioane de m² de panouri metalice termoizolante pe an, dedicata in special acestui tip de produse, cele mai solicitate de clienti fiind cele din gama Isofire - realizate din vata minerala si pereti cu acoperire metalica dubla.
Totodata, potrivit trendurilor inregistrate, atat la nivelul concernului - Manni Group, cat si de catre Isopan, clientii au inceput sa fie mult mai informati, interesati de detaliile de ordin constructiv si sa solicite mai des informatii tehnice.
„Aceasta schimbare nu ne-a luat insa prin surprindere intrucat, prin experienta ca parte a grupului la nivel global, am anticipat evolutia pietei. Astfel, am dezvoltat treptat instrumente de lucru si solutiii care sa preintampine aceasta cerere, venita odata cu educarea clientilor”, a declarat Toni Pera, director general Isopan Est.
2018 a adus o extindere a gamei de produse, gata sa raspunda oricaror cerinte ale pietei. Acest lucru a fost determinat atat de trendul si ascensiunea pietei dar, cel mai important, de nevoile clientilor. Isopan va continua sa abordeze ultimele trenduri de la nivel global si in 2019, atentia fiind indreptata, ca si pana acum, spre zona de sustenabilitate, departamentul de Research&Development a grupului avand o orientare constanta catre solutii inovatoare.
De asemenea, investitiile continua si in cea de-a doua jumatate a anului - doar in Romania, prin Isopan Est - fiind alocat un million de euro pentru imbunatatirea serviciilor de incarcare a produselor si a software-ului dedicat, avand ca scop scurtarea timpului de deservire a clientilor.
„In ultima perioada, observand proiectele dezvoltate, sesizam ca se urmareste un grad de izolare mai mare, clientii orientandu-se catre produse cu un grad superior de termoizolare.
De asemenea, clientii devin tot mai exigenti, atat in ceea ce priveste specificatiile tehnice, dar mai ales cele estetice. Astfel, se parcurg mai multi pasi pana la definitivarea unei comenzi, fiind nevoie de o echipa mai complexa de specialisti, foarte bine pregatiti, pentru a oferi pachete de servicii mult mai specifice, croite pe nevoile clientilor”, declara Alexandru Ciuca, director al departamentului tehnic, Isopan Est.
Jumatate din productie, la export
Inceputul lui 2019 a contribuit la stabilizarea ponderii exporturilor din totalul vanzarilor Isopan Est. Astfel, daca in trecut procentajul oscila intre 49% si peste 50%, in 2018 si primele luni ale lui 2019 acesta s-a stabilizat la 52%. Acest lucru se datoreaza si noii linii de productie, care a adus un timp de livrare mai scurt si a completat gama de produse - subsidiara din Romania oferind solutii tehnice care acopera peste 95% din cerintele pietei din Europa de Sud-Est.
De altfel, exportul reprezinta, de cativa ani, circa jumatate din volumul total al productiei de panouri, procentul fiind intr-o crestere constanta. Acest lucru este explicat ca fiind un rezultat al strategiei de extindere a afacerii in toate tarile din sud-estul Europei si subliniaza, totodata, faptul ca Isopan Romania este una dintre cele mai active si profitabile subsidiare din intregul concern.
Pentru a doua jumatate a anului, targetul Isopan este acela de a mentine trendul ascendent al productiei si vanzarilor, venind in continuare in intampinarea clientilor cu cele mai bune solutii. In acest sens, se pregateste lansarea unei noi game de produse - Leaf - care pune accentul pe constructia sustenabila si sigura.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter