RO EN
Coșul este gol

EXIM BANK: 162 de milioane de euro din operatiuni de factoring, in crestere cu 47%

EximBank a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de aproape 162 de milioane de euro din operatiuni de factoring, marcand al treilea an consecutiv de crestere accelerata.
”In 2017, EximBank si-a continuat parcursul ascendent pe segmentul de factoring, cifra de afaceri inregistrata fiind cu 47% peste cea din anul precedent si de patru ori mai mare fata de 2015. Este o evolutie ce probeaza atat interesul pietei pentru acest tip de finantare, cat si capacitatea noastra de a genera solutii financiare flexibile si avatajoase pentru clientii preocupati de optimizarea cash-flow-ului si de finantarea, administrarea si colectarea creantelor. Suntem incantati ca eforturile facute in ultimii trei ani in directia intaririi capacitatii noastre de a oferi mediului de afaceri solutii financiare complete, prin prioritizarea nu numai a activitatii de creditare, ci si a serviciilor bancare complementare, cum este factoringul, dau rezultate”, a spus Traian Halalai, presedintele executiv al EximBank.
Anul trecut, clientii EximBank s-au orientat in special catre factoringul de export fara regres - care presupune asumarea riscului fata de debitorul extern (importatorul), riscul fiind acoperit complet de factorul de import sau de o societate de asigurare. Acesta a avut o pondere de 93% in cifra de afaceri totala inregistrand, ca volum, mai mult decat o dublare: cifra de afaceri pe aceste segment s-a majorat pana la 151 de milioane de euro.
”In ceea ce priveste profilul clientilor, ponderea majoritara in portofoliu o detin in continuare companiile mari, dar ni se pare important de subliniat faptul ca, fata de 2016, am reusit sa atragem si companii mici, ca urmare a cresterii focusului nostru pe aceasta categorie. Este adevarat ca ponderea lor este inca destul de mica, dar, avand in vedere ca factoringul reprezinta cea mai la indemana solutie de finantare - in conditiile in care, de cele mai multe ori, nu dispun de garantii necesare pentru achizitia de credite bancare, ne asteptam sa asistam la majorare a numarului de clienti din zona de small business”, a mai spus Traian Halalai.
El a adaugat ca, in acest an, EximBank va continua sa urmareasca directia strategica de promovare a exporturilor romanesti si de sustinere a dezvoltarii si cresterii competitivitatii IMM-urilor si si-a stabilit ca prioritate adaptarea produselor de factoring la evolutia pietei. ”Dorim sa ne extindem si sa ne rafinam oferta si de aceea avem deja in lucru noi produse pe care le vom anunta punctual. Astfel, suntem convinsi ca oferta noastra imbunatatita de factoring va fi accesata de tot mai multe companii si de aceea suntem optimisti in privinta rezultatelor pe care le vom inregistra in acest an”, a mai spus oficialul bancii.
EximBank este o institutie specializata care se implica activ in sustinerea si promovarea mediului de afaceri romanesc. Instrumentele sale financiare specifice sunt dedicate exclusiv segmentului corporate si pot fi accesate in conditii avantajoase de orice tip de societate comerciala, fie ca este IMM sau companie mare, deruleaza tranzactii internationale, ori se adreseaza numai pietei interne. Companiile au la dispozitie si un portofoliu competitiv de produse de trezorerie, cash management, trade finance si factoring, care intregesc oferta de finantare si garantare. Totodata, pentru ca actioneaza ca agent al statului pe piata romaneasca de garantii si asigurari, EximBank este principalul canal prin care fondurile publice, puse la dispozitie de statul roman, se infuzeaza in economia reala.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter