Compania Nationala de Cai Ferate CFR si societatea PORR Construct au semnat contractul pentru obiectivul de investitii Dublarea liniei de cale ferata intre statiile Mogosoaia si Balotesti, proiect in valoare de 50,5 milioane lei, cu finantare asigurata din fonduri de la Bugetul de Stat.
Durata de realizare a acestei investitiei este, conform contractului, de 17 luni si include cele doua etape de implementare, elaborarea proiectului tehnic si executia lucrarilor de infrastructura si suprastructura feroviara pe intreagul traseu, in lungime de aproximativ 8 km. Mentionam faptul ca, proiectul Dublarea liniei de cale ferata intre statiile Mogosoaia si Balotesti reprezinta prima lucrare de dublare a unei linii de cale ferata realizata, dupa 1989 pe reteaua feroviara, exclusiv din fonduri de la Bugetul de Stat.
Contractul pentru dublarea liniei de cale ferata pe traseul Mogosoaia - Balotesti acopera o gama complexa de lucrari de infrastructura si suprastructura feroviara pe intregul traseu, prin lucrari de consolidare si largire terasament, montare a suprastructurii liniei pentru realizarea caii ferate duble pe intreaga distanta, lucrari de reparatii si consolidare a 4 podete, 3 poduri si o trecere la nivel, construirea noului Punctul de Oprire Aeroport (PO Aeroport), montarea instalatiilor de semnalizare si telecomunicatii feroviare pe intreaga distanta si instalatii de energoalimentare pentru PO Aeroport.
Mentionam faptul ca Punctul de Oprire Aeroport va fi o constructie noua, pe doua niveluri (parter si etaj), cu 2 peroane, fiecare in lungime de 150 m si latime de 3 m, accesul calatorilor la peroane fiind asigurat prin intermediul unor scari fixe si rulante, iar accesul persoanelor cu dizabilitati va fi asigurat prin intermediul unui lift.
Prin finalizarea acestui obiectiv de investitii Dublarea liniei de cale ferata Mogosoia - Balotesti, parte integranta a programului de Modernizare a liniei Bucuresti Nord - Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti, CFR SA va asigura o crestere a calitatii serviciilor de transport feroviar, prin introducerea de trenuri cu mers cadentat, cu o frecventa convenabila transportului de calatori de naveta, favorabila transportului de calatori spre si de la Aeroport, fara a influenta traficul de calatori de lung parcurs sau traficul de marfa pe relatia Bucuresti - Urziceni.