Sectorul Chetani - Campia Turzii, lotul lipsa din sectiunea Targu Mures - Cluj a Autostrazii Transilvaniei (A3), a fost deschis circulatiei in prima parte a lunii decembrie 2023. Sectorul, cu o lungime totala de 15,7 km, a fost finalizat de asocierea Strabag - Geiger Transilvania cu opt luni inainte de termenul prevazut in contractul de executie. Constructorii au preluat proiectul la stadiul de 40%, dupa ce contractul cu fostul constructor, Straco, a fost reziliat si au finalizat cei aproape 16 km in 13 luni. Serviciile de supraveghere au fost asigurate de IRD Engineering.
"Dorim sa multumim tuturor celor implicati in finalizarea cu succes a acestui proiect si ii felicitam pentru munca excelenta. Recunoasterea noastra speciala se adreseaza echipelor IRD Engineering conduse de Radu Mirita si Claudiu Cocinda", au transmis reprezentantii IRD Engineering dupa finalizarea proiectului.
Contractul pentru finalizarea sectiunii A3 Chetani-Campia Turzii are o valoare de 420,34 milioane de lei (fara TVA), fiind finantat prin POIM.
"In vara anului 2022, ca urmare a atribuirii, catre IRD Engineering, a contractului de supervizare pentru sectiunea de autostrada Chetani - Campia Turzii, grupul IRD a decis sa-si asume un angajament pe termen lung pentru piata din Romania, prin deschiderea unui birou in Bucuresti si angajarea unei echipe de specialisti locali, dedicati implementarii unei strategii bine conturate de expansiune a activitatii companiei in Romania. Un an de zile mai tarziu, putem conchide ca strategia folosita a generat rezultate peste asteptari, intrucat, in acest interval de timp, sucursala din Romania a fost declarata castigatoarea altor 3 contracte de supervizare a lucrarilor de executie de autostrazi si se afla in pozitii favorabile pentru atribuirea altor contracte similare", a declarat Radu Mirita, Director IRD Engineering, Sucursala Romania, intr-un interviu acordat revistei Agenda Constructiilor.
In 2023, IRD Engineering a adjudecat contractele de supervizare pentru sectiunea Margina - Holdea din Autostrada A1 - Lugoj - Deva (celebra bucata de autostrada aflata la al treilea contract de executie, in cadrul caruia urmeaza a fi realizate ecoducte pentru mamifere mari) si pentru tronsoanele 3 si 4 din Autostrada A7, sectiunea Buzau - Focsani, respectiv tronsonul Ramnicu Sarat - Mandresti si centura a orasului Focsani. Lucrarile pentru aceste proiecte sunt deja incepute.
Pe viitor, conducerea IRD Engineering are in plan diversificarea portofoliului local de contracte, astfel incat acesta sa includa, in urmatorii ani, servicii de consultanta pentru domeniul constructiilor feroviare, civile - spitale, scoli, infrastructuri de mediu si, nu in ultimul rand, infrastructura militara de aparare.