Spatiile de retail, dar si zone amenajate pentru co-working, din ansamblurile de locuinte noi construite la parter sau in spatii adiacente au devenit un element care este luat in calcul din ce in ce mai mult de cumparatorii de locuinte, in contextul lucrului de acasa si a nevoii de a se proteja din cauza virusului COVID-19, arata datele companiei IMOTECA.
”Vedem un interes care se manifesta din ce in ce mai intens pentru aceste facilitati pe care cumparatorii de locuinte le doresc in ansamblurile rezidentiale, astfel ca dezvoltatorii cu proiecte de mai mult de 2 blocuri s-au repliat si iau in calcul si aceste cerinte. In prezent, aceste criterii sunt definitorii pentru 2 din 5 cumparatori, iar avand in vedere faptul ca oamenii vor lucra mai mult de acasa si in perioada post-pandemie, credem ca ponderea va creste”, a declarat Oana Ivan, managing partner IMOTECA.
Reprezentantii IMOTECA mentioneaza faptul ca includerea unui mix de chiriasi de retail cat mai variat si de zone in care locuitorii ansamblurilor rezidentiale pot sa lucreze in sistem co-working, ofera un avantaj competitiv dezvoltatorilor, intr-o piata in care concurenta este in crestere.
In conditiile crizei sanitare, pentru cumparatorii de locuinte, confortul se traduce acum prin facilitati care sa le ofere acces facil la nevoile zilnice, fara sa mai fie nevoiti sa se deplaseze. De asemenea, in contextul raspandirii modelului de lucru hibrid, spatiile co-working amenajate in apropierea locuintei sunt foarte apreciate si cautate.
Astfel, in aceste spatii functioneaza pe langa magazine alimentare, si clinici medicale, saloane de infrumusetare, spalatorii, cafenele, restaurante etc, operatori pe care inainte de pandemie ii gaseai mai ales la parterul cladirilor de birouri.
Suprafetele ocupate de zonele care se adreseaza acestor facilitati au crescut ca pondere in ansamblurile rezidentiale si pot ajunge pana la 10-15% din suprafata totala construita. In prezent, portofoliul IMOTECA include un numar de 30 proiecte.