Grupul elen de constructii Ellaktor, ce deruleaza activitati de constructii in Romania prin subsidiara Aktor, a raportat venituri de 225 milioane de euro in primele trei luni ale acestui an, in scadere cu 13% fata de ultimul trimestru din 2019 (cand a realizat 257 milioane de euro) si cu 37% comparativ cu aceeasi perioada din 2019 (359 milioane de euro). Contractia a fost cauzata cu preponderenta de divizia de constructii, ale carei venituri s-au redus cu 135 milioane de euro, la 126 milioane de euro in perioada ianuarie - martie 2020, de la 261 milioane de euro in aceeasi perioada din 2019.
Totusi, chiar si in contextul pandemiei de Covid-19, indicatorul de profitabilitate operationala al grupului Ellaktor s-a imbunatatit in intervalul analizat la nivelul tuturor diviziilor de activitate fata de ultimele trei luni din 2019, marja EBITDA majorandu-se la 22,5% in primul trimestru al acestui an.
"Performanta din primele trei luni ale acestui an, cu un nivel EBITDA de 51 milioane de euro, indica rezilienta grupului in contextul in care profitabilitatea companiei s-a imbunatatit pe toate diviziile comparativ cu ultimul trimestru din 2019. Impactul Covid-19 s-a resimtit mai ales la nivelul diviziilor de real estate si concesiuni. Continuam procesul de transformare a grupului, prin diversificarea portofoluilui de concesiuni, extinderea diviziei imobiliare REI, precum si prin restructurarea activitatilor de constructii", a declarat Anastassios Kallitsantsis, CEO al grupului Ellaktor.
Veniturile obtinute din constructii au scazut, asadar, in primele trei luni ale acestui an, cu 52% comparativ cu aceeasi perioada din 2019, la 126 milioane de euro, in special ca urmare a reducerii activitatilor specifice, in conditiile in care grupul a anuntat ca se concentreaza pe proiectele din Grecia si Romania. EBITDA in cazul acestei divizii s-a imbunatatit, dar s-a mentinut la valori negative (-1,2 milioane de euro in T1 2020, comparativ cu -38,7 milioane de euro in T4 2019).
In Romania, Aktor participa la constructia unor proiecte majore de infrastructura de transport, precum lotul al doilea al autostrazii Sebes-Turda, dar si marile proiecte de reabilitare a cailor ferate din zona central-vestica a tarii, precum Brasov-Apata si Cata-Sighisoara, ca parte a asocierii Railworks, alaturi de Arcada si Alstom.