In contextul cresterii apetitului populatiei pentru noile tehnologii, inteligenta artificiala si realitate virtuala, Reveal Marketing Research a derulat un studiu la nivel national despre gradul de penetrare a dispozitivelor smart in Romania pe categorii de solutii inteligente, dar si intentia de cumparare in randul romanilor. Studiul Reveal Marketing Research s-a realizat la nivel national pe un esantion de 1.007 respondenti, in perioada 16.07.2021 - 22.08.202. Astfel, 67% dintre romanii care declara ca intentioneaza sa achizitioneze dispozitive de tipul Smart Home ar alege sa le integreze in bucatarie (54%), dormitor (25%) si living (18%).
63% dintre romani sunt dispusi sa plateasca pana la 3000 de euro pentru electronice si electrocasnice smart
Potrivit studiului realizat de Reveal Marketing Research, cei mai multi dintre respondenti sunt dispusi sa investeasca in dispozitive smart si isi doresc in special electrocasnice smart - cuptor, masina de spalat, etc. (53%), electronice smart - prize smart, intrerupatoare smart, tv smart, etc. (50%) si sisteme smart - sisteme de supraveghere, automatizari smart, etc. (43%). Doar 38% dintre respondenti declara ca ar investi in automatizarea unei usi - usa sa poata fi controlata cu ajutorul unei aplicatii.
De asemenea, studiul Reveal Marketing Research mai arata ca, in noua era digitala, deciziile de cumparare nu mai sunt influentate de criterii precum varsta, venit, educatie sau regiune geografica. Importante sunt acum siguranta si confortul (53%), iar eficienta energetica se afla pe locul doi ca importanta, fiind mentionata de catre 4 din 10 respondenti. Toate acestea se traduc printr-o crestere a interesului fata de produsele si serviciile digitale pe care, conform studiului realizat de Reveal Markeing Research, 21% dintre romani si le doresc deja (57%).
Folosirea dispozitivelor smart este cheia unui trai smart
Potrivit studiului, cei care declara ca isi doresc sa integreze dispozitive smart in propria locuinta cred ca folosirea unor astfel de dispozitive contribuie la un trai mai confortabil (56%). De asemenea, un trai smart mai inseamna optimizarea spatiului de acasa si eliminarea surplusului (47%) precum si planificarea consumului si reducerea risipei alimentare (46%).
Totusi, patru din zece locuinte din Romania au deja integrate solutii smart
Circa 42% dintre locuintele din Romania au deja integrate dispozitive inteligente, potrivit studiului Reveal Marketing Research. Conform datelor, sufrageria este primul loc in care respondentii declara ca au integrat deja dispozitive smart (52%). Topul este completat de bucatarie (25%) si dormitor (28%).