„Procentul ridicat al pensionarilor care arata o grija mai mare fata de mediu se poate explica prin tendinta lor de a reutiliza materialele folosite, tocmai pentru a evita risipa. Acestia sunt mult mai preocupati de conservarea resurselor si pun accent pe consumul cumpatat. Pe de o parte, acest comportament poate fi corelat cu veniturile reduse (aproximativ 800 lei pensia minima si 1400 lei pensia medie, conform Ziarul Finaciar) si de aceea, pensionarii doresc sa isi maximizeze fiecare resursa. Pe de alta parte, obisnuinta de a pastra si a refolosi obiectele este o alta explicatie pentru care pensionarii arata aceasta grija pentru colectarea selectiva.
Contradictia apare in cazul milenialilor si tinerilor profesionisti care, desi sunt cei care vor experimenta cel mai mult efectele incalzirii globale, nu sunt la fel de interesati de reciclare. Acestia cad prada perceptiei gresite ca pericolul este unul indepartat. Astfel, se pot justifica rezultatele studiului din care reiese implicarea mai redusa a tinerilor, in comparatie cu cea a varstnicilor, in colectarea selectiva.” (Marius Luican, CEO Reveal Marketing Research)
Romanii se arata dornici sa recicleze (74%), dupa cum arata un studiu derulat recent de catre Reveal Marketing Research. Multora le lipsesc, insa, mijloace adecvate pentru a face asta (35%). Pretentiile romanilor din partea brandurilor incep si ele sa creasca, 43% nu se multumesc doar cu promisiuni si incurajari si isi schimba alegerea la nivel de produs, preferandu-le pe cele din materiale reciclate.
Absenta centrelor de depozitare sau a spatiilor speciale din apropierea locuintei reprezinta cel mai mare obstacol ce ii impiedica pe romani sa colecteze selectiv deseurile (24%).