Aproximativ 32% dintre romani sunt siguri ca bancile vor continua digitalizarea in urmatoarele 12 luni, arata rezultatele unui sondaj realizat de Reveal Marketing Research, despre asteptarile populatiei cu privire la banci, in contextul actual. Totodata, o treime dintre cei care au raspuns cercetarii au declarat ca nu se asteapta deloc sa se intample acest lucru, iar 35% dintre respondenti inca nu sunt pe deplin convinsi de digitalizarea bancilor. Cei din mediul urban sunt in cea mai mare masura convinsi de aceasta schimbare a serviciilor bancare - 39% au raspuns ca sunt siguri de tendinta spre digitalizare, comparativ cu 22% dintre respondentii din mediul rural.
Rezultatele studiului mai arata ca 72% dintre romani considera ca banca cu care lucreaza s-a adaptat in mare si in foarte mare masura contextului coronavirus.
"Pandemia, ca fenonomen, a adus o multime de dimensiuni negative, insa ca orice criza, a venit si cu elemente pozitive: de la digitalizarea vietii noastre de zi cu zi la optimizarea multor procese si pana la adaptarea furnizorilor la noile nevoi ale oamenilor", a declarat Marius Luican, CEO Reveal Marketing Research.
In ceea ce priveste ajutorul oferit de banci clientilor lor in aceasta perioada, peste jumatate dintre respondenti (56%) sunt de parere ca banca cu care lucreaza a reusit sa isi sprijine clientii in contextul pandemiei. Tinerii au declarat ca banca lor ofera servicii care sa le vina in ajutor clientilor - 65% dintre tinerii profesionisti si aproximativ jumatate (51%) dintre milenialii fara partener cred acest lucru. Similar, persoanele educate, cu copii, declara ca banca lor a venit in ajutorul clientilor in aceasta perioda - 53% dintre familiile moderne au selectat aceasta optiune.
Romanii afirma ca au incredere in deciziile pe care le iau bancile la care apeleaza. 62% dintre acestia considera ca banca lor ia cele mai bune decizii pe timpul crizei coronavirus si se declara multumiti de modul de gestionare a acestei perioade.
Intrebati care sunt top 3 valori pe care banca lor ar trebui sa le aiba, romanii au mentionat in proportie de 50% siguranta, seriozitate (45%) si responsabilitate (45%). Avand in vedere anul 2020 plin de incertitudine, este de inteles de ce romanii prefera atribute care sa le confere sentimentul de stabilitate si siguranta. Pentru segmentele mai traditionaliste care isi doresc stabilitate, siguranta se situeaza pe primul loc: seniorii pensionari, urmati de familiile traditionale sunt cei care prefera in cea mai mare masura siguranta atunci cand se gandesc la valorile unei banci (55%, respectiv 54%). Seriozitatea este o valoare mentionata in cea mai mare masura de tinerii profesionisti (59%), iar responsabilitatea este preferata cel mai mult de catre maturii fara partener (59%).
Un sfert dintre respondenti (25%) au mentionat digitalizarea ca valoare importanta pe care o atribuie unei banci. Cei care prefera o banca digitalizata sunt 38% dintre maturii fara partener. Apoi, persoanele educate, cu copii, au selectat aceeasi optiune intr-o proportie semnificativa - 35% dintre familiile moderne considera ca digitalizarea este o valoare pe care o banca ar trebui sa o aiba.
***
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piata full-service, specializata in marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Metoda folosita in realizarea studiului prezentat a fost CAWI (Computer Assisted Web Interview) si au fost derulate 1.011 interviuri online cu respondenti cu varsta peste 18 ani, online users, pe un esantion reprezentativ la nivel national urban si rural in perioada 6-11 ianuarie 2021. Eroare de esantionare +/-3%. Nivel de incredere 95%.