RO EN
Coșul este gol

WIENERBERGER: Cererea pe piata locala s-a mentinut la un nivel bun in anul trecut

Masurile cu caracter moderat luate de guvernele din tarile est-Europene anul trecut, in contextul pandemiei de coronavirus, au permis functionarea la capacitate optima a fabricilor Wienerberger din regiune, in 2020. De asemenea, cererea din aceste tari s-a mentinut la un nivel satisfacator, generand un rezultat solid pentru producatorul austriac.
"Cele mai mari piete est-europene ale noastre, Cehia si Polonia, au reactionat diferit la criza si la valul de incertitudine. In Polonia, am inregistrat un declin al volumelor de vanzari la nivelul intregii perioade de raportare, in pofida unei usoare cresteri a cererii consemnate in a doua jumatate a anului, in timp ce livrarile de solutii pentru acoperisuri s-au mentinut stabile. In Cehia, cererea atat de blocuri ceramice, cat si de acoperisuri, a fost satisfacatoare. In Ungaria, incheierea perioadei de TVA redus pentru materialele de constructii, alaturi de efectele Covid-19, au dus la o scadere a cererii. In ultimul trimestru din 2020, guvernul ungar a anuntat, insa, noi reduceri la TVA pentru materialele de constructii in 2021. In ceea ce priveste celelalte tari din Europa de Est, mai ales in Romania, am continuat sa beneficiem de un nivel satisfacator al cererii, evolutie generata, partial, si de cele doua runde de alegeri din ultimul trimestru", noteaza reprezentantii Wienerberger in raportul financiar anual al companiei.
Veniturile obtinute de grupul austriac pentru divizia Building Solutions, ce include afacerile cu blocuri si tigle ceramice, au scazut cu 4% in 2020 (-4%), depasind usor pragul de doua miliarde euro. Indicatorul de profitabilitate operationala (EBITDA) s-a plasat la 413,9 milioane de euro anul trecut, fiind cu 11% sub nivelul din 2019, in timp ce investitiile totale ale diviziei au fost reduse cu 23% si au cumulat 135,5 milioane de euro.
In ceea ce priveste divizia Piping Solutions, responsabila de comercializarea de conducte si tevi ceramice si din material plastic, vanzarile anuale ale Wienerberger au scazut cu 3%, la 932,6 milioane de euro, in timp ce EBITDA, in valoare de 97,1 milioane de euro, a fost foarte apropiata de nivelul record din 2019, datorita unei discipline stricte a costurilor.
Vanzarile realizate de grup in America de Nord au scazut, la randul lor, cu 3%, ajungand la 325 milioane de euro.
In total, in 2020, vanzarile realizate de grupul Wienerberger au scazut cu 3%, la 3,4 miliarde euro, in timp ce EBITDA s-a situat la 566 milioane de euro, peste tinta de 545 milioane de euro stabilita de grup in contextul pandemiei.
In 2021, managementul Wienerberger se asteapta ca atmosfera predominanta de incertitudine cauzata de Covid-19 sa continue, cel putin in prima jumatate a anului. Pe termen mediu, Wienerberger se asteapta sa beneficieze de programele de stimulare economica lansate de guverne in urma pandemiei, in special pe segmentele de renovare si infrastructura. In 2021, Wienerberger intentioneaza sa cheltuiasca 120 milioane de euro pentru intretinerea platformelor sale industriale si 140-160 milioane de euro in investitii de crestere.
"Obiectivul nostru pentru anul 2021 este de a creste EBITDA LFL la 600-620 milioane de euro, revenind astfel la nivelul pre-criza, indiferent de provocarile legate de Covid-19 cu care continuam sa ne confruntam. Vom indeplini acest obiectiv pe baza propriilor noastre forte, fara a tine cont de efectele castigurilor din cedari sau achizitii, cum ar fi achizitia Meridian Brick, care este inca in proces de aprobare", a declarat Heimo Scheuch, CEO al grupului Wienerberger.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter