RO EN
Coșul este gol

SCHULLER: Obiectiv de crestere a cotei de piata pe termen scurt

 
Tamas Janos (31 de ani)
Functia/Firma: director de vanzari, Schuller Eh'Klar;
Experienta profesionala: 10 ani in domeniul vanzarilor.

 

Compania Schuller Eh'Klar (Cluj-Napoca), specializata in importul si distributia de unelte si accesorii pentru zugravit, a inregistrat, in primele sase luni ale acestui an, o cifra de afaceri de 1,15 milioane de euro, pentru 2011 fiind estimata o crestere de 15% a veniturilor, in raport cu nivelul din 2010. Societatea este reprezentanta autohtona a grupului omonim austriac si comercializeaza pensule, trafaleti, benzi adezive, folii de acoperire, spacluri, mistrii, gletiere, cuttere si diverse articole de protectie si slefuire. La nivel european, a fost consemnata o cifra de afaceri de 23,5 milioane de euro in semestrul intai a.c., pentru exercitiul financiar in curs fiind preconizata o majorare de 10%. Pe termen mediu, managerul general al grupului preconizeaza mentinerea trendului pozitiv al incasarilor.

 

- Ce perspective exista pe piata uneltelor pentru zugravit?
- Piata de scule si accesorii pentru zugravit a inregistrat o scadere importanta in prima jumatate a anului 2011, pe fondul diminuarii puterii de cumparare a populatiei si din cauza lipsei de fonduri pentru investitiile imobiliare. Avand in vedere semnalele existente la nivel european si national, potrivit carora mai sunt prevazuti alti doi ani de recesiune, consider ca acest segment nu va reveni pe un trend ascendent in 2012. Totusi, firmele care beneficiaza de un management eficient si performant, pot avea ca obiectiv majorarea cotei de piata, nefiind afectate de efectele generate de criza.
- Cum evolueaza vanzarile din Romania in raport cu ale celorlalte subsidiare din cadrul grupului?
- Ne mentinem trendul de crestere a vanzarilor si participam activ la evolutia optima a incasarilor pe plan european ale grupului. Astfel, subsidiara din tara noastra se situeaza pe locul al doilea in ceea ce priveste dinamica in cadrul grupului, dupa filiala din Cehia, care a consemnat un avans de peste 20% al veniturilor. Pe plan intern, produsele Schuller Eh'Klar sunt vandute preponderent in regiunea Transilvaniei, deoarece aici poate fi identificata o clientela interesata prioritar de calitate, acesta fiind factorul esential in formarea deciziei de achizitie a sculelor pentru zugravit.
- Mentionati principalele obiective pe termen mediu ale strategiei de afaceri.
- In perioada urmatoare, avem in vedere continuarea investitiilor in pregatirea profesionala a personalului, sustinerea formarii continue a lucratorilor proprii si, nu in ultimul rand, angajarea de noi specialisti. De asemenea, vizam majorarea cotei de piata si cresterea cu 15% a veniturilor anuale. Diversificarea portofoliului de produse reprezinta un alt obiectiv permanent, avand in vedere faptul ca la produsele pentru zugravit si vopsit (cum ar fi pensulele, periile, trafaletii, spaclurile, manusile, elementele abrazive etc.) diversitatea sortimentala este hotaratoare pe o piata concurentiala.
- Care sunt problemele pe care le intampinati in desfasurarea activitatii?
- Nivelul scazut al lucrarilor de infrastructura, al accesarii fondurilor europene si investitiilor straine directe continua sa aiba un impact negativ asupra pietei de constructii si, implicit, asupra segmentului sculelor pentru zugravit. De asemenea, cresterea ratei somajului, nesiguranta locului de munca si scaderea nivelului de trai au influente directe asupra cererii de unelte. Totodata, suntem afectati de introducerea pe piata a unor produse de calitate indoielnica, livrate la preturi foarte mici, provenind din diverse tari asiatice. In opinia noastra, aceasta nu este doar o problema individuala a Schuller Eh'Klar, ci vizeaza intreaga bransa a furnizorilor ce promoveaza - ca principal atribut - calitatea.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter