
Ec. Potop Marinica, director general al companiei Sarcom: “In 2009, segmentul de lacuri si vopsele s-a inscris pe un trend descendent, cu un minus de 25%-30 %. Ar fi bine daca in 2010 nu ar mai continua scaderea, dar, personal, consider ca segmentul se va mai diminua cu inca 10%- 15% fata de anul 2009. Criza a afectat pe toata lumea, dar in sectorul nostru s-a manifestat prin: scaderea drastica a cererii (datorita inghetarii pietei imobiliare), accesarea foarte greoaie si la costuri mari a creditelor, cresterea (pana la dublare) a termenelor de incasare si frecventa mare a incidentelor de plata, precum si falimentul sau insolventa unor parteneri. Volumul livrarilor s-a micsorat cu 2%-3%, din cauza ca am introdus pe piata produse noi care sa suplineasca reducerea cu 9% a vopselei lavabile (care, in ansamblul pietei, a scazut cu peste 25%). Totusi, ca o curiozitate, livrarile de vopsele pe baza de solventi au crescut. De asemenea, s-au micsorat vanzarile catre constructori, dar au sporit cele catre consumatorii individuali, mai ales in zonele rurale sau in orasele foarte mici. In 2009, am inregistrat o cifra de afaceri de 31 milioane de lei, in crestere cu 4% fata de 2008, iar pentru 2010 speram ca veniturile sa se mentina la acelasi nivel. Strategia de dezvoltare a companiei prevede lansarea pe piata de noi produse, care nu necesita investitii mari”.