Vanzarile raportate de grupul francez Saint-Gobain au crescut cu 13,3% in 2022, performanta respectiva fiind sustinuta de un impuls puternic in toate segmentele de activitate, concretizat printr-o crestere organica de doua cifre in fiecare dintre acestea. Valorificand valoarea adaugata oferita de solutiile din portofoliu si organizarea locala dinamica, apropiata de parteneri, Saint-Gobain a reusit sa-si protejeze marja operationala. Aceasta agilitate a permis gestionarea eficienta a cresterii costurilor cu energia si materiile prime, care a reprezentat aproximativ 3 miliarde euro in 2022 fata de 2021. Grupul a raportat o usoara scadere a volumelor, de 1,3% pe ansamblu si de 2,3% in semestrul al doilea din anul anterior. Cifra de afaceri a crescut cu 15,9%, pana la 51,2 miliarde de euro, cu un efect valutar pozitiv de 3,6% pe intregul an (2,4% in trimestrul al patrulea). Venitul din exploatare a crescut cu 18,4% pana la un nou record de 5,337 miliarde euro, fiind cu 66% mai mare decat in 2018. Marja operationala a grupului a atins un nou record, de 10,4%. Saint-Gobain a continuat cu sa-si optimizeze profilul, cesiunile operatiunilor de distributie in Marea Britanie si Polonia, respectiv procesarea sticlei si afacerile Crystals & Detectors generand 3,8 miliarde de euro. In termeni de achizitii, a fost alocata suma de 1,9 miliarde euro pentru preluarea GCP Applied Technologies (GCP) in octombrie 2022, Impac - Mexic in aprilie 2022, Kaycan - America de Nord in august 2022 si Rockwool India Pvt Ltd. in februarie 2022. Cedarea tuturor marcilor de distributie ramase in Marea Britanie (realizand vanzari de aproximativ 2,7 miliarde euro) va fi finalizata pana la sfarsitul lunii martie 2023. Integrarea achizitiilor recente se desfasoara cursiv, iar toate sinergiile au fost confirmate si sunt puse in aplicare. Conducerea grupului a aratat ca intr-un mediu geopolitic, energetic si macroeconomic instabil s-au obtinut rezultate-record. In ultimii patru ani de transformare Saint-Gobain a depasit performanta preconizata, obtinand o crestere de doua ori a profitului pe actiune, o imbunatatire structurala de 240 de puncte de baza a marjei operationale si o crestere de trei ori a fluxului de numerar. Profilul grupului a fost profund optimizat, iar o treime din domeniul de specializare s-a schimbat, in prezent peste 60% din castiguri provenind din America de Nord si tari cu economii emergente. In calitate de lider mondial in constructii usoare si durabile, Saint-Gobain mizeaza pe capacitatile si experienta sa de inovare pentru a oferi solutii la provocarile considerabile generate de crizele climatice si energetice, care sunt motoarele structurale de crestere pentru urmatoarele decenii. In 2023 se urmareste executarea disciplinata a prioritatilor strategice „Grow & Impact”, valorificand puterea modelului de operare in contextul incetinirii constructiilor noi si accelerarii proceselor renovare. Este de asteptat ca in acest an marja operationala sa fie cuprinsa intre 9% si 11%, in conformitate cu obiectivele stabilite in politicile de dezvoltare pentru perioada 2021-2025.
Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.