A aparut lista de firme actualizata, care contine 974 de companii specializate in furnizarea de sisteme, utilaje, echipamente, tehnologii si diverse materiale folosite la executia lucrarilor de constructii, 466 de furnizori de sisteme pentru fabricarea tamplariei termoizolante, 404 sucursale ale unor depozite de materiale de constructii, 111 agenti economici specializati, ce se afla in insolventa, precum si 95 de firme intrate in procedura de dizolvare cu sau fara lichidare (radiere ori fuziune). Structurate sub forma unui document integrat, informatiile actualizate si complete se refera, in general, la diverse categorii de firme, a caror activitate este reprezentativa pentru toate segmentele pietelor de constructii, instalatii si tamplarie termoizolanta. Analizand datele insumate in lista celor 974 de companii ce livreaza materiale pentru constructii, rezulta ca veniturile societatilor in anul 2017 au crescut cu +10% fata de 2016, cand acestea au inregistrat o cifra de afaceri totala mai mare in comparatie cu nivelul din precedentele 12 luni (+1%). Aceste majorari sunt consecutive, insa, unui salt semnificativ in 2015, evaluat la +11%, unei sporiri relativ modeste in 2014 (+2%), unui regres de o amploare similara in 2013 (-2%), unei stabilizari aferente lui 2012 (respectiv 0%), precum si unei majorari puternice in 2011 (+15%), care a survenit dupa o mentinere a rulajului in 2010 (respectiv, la +1%), precum si in urma unei scaderi abrupte de -31% in primul an de recesiune, pornind de la nivelul referential din 2008. Trebuie precizat faptul ca nivelul total al cifrei de afaceri a firmelor analizate include si veniturile obtinute ca urmare a derularii altor activitati specifice, unii furnizori fiind implicati pe diverse alte segmente ale pietei, cum ar fi, de exemplu, executia lucrarilor de constructii, fabricarea de tamplarie, livrarea altor categorii de produse - cum este cazul retelelor de bricolaj, comercializarea de mobilier etc. Daca se ia in considerare situatia de ansamblu a pietei nationale de constructii, rezulta ca pentru societatile incluse in analiza s-a consemnat o perioada in care pierderile induse de efectele crizei economice, din momentul de apogeu al acesteia, au fost intrucatva limitate. In consecinta, pentru a atinge din nou cifra de afaceri cumulata din 2008, ar fi necesara recuperarea unei pierderi de -0,7%, rezultata prin compararea veniturilor din 2017 cu valoarea acestora consemnata in ultimul an de crestere economica.
In ceea ce-i priveste pe furnizorii de sisteme dedicate sectorului tamplariei termoizolante, acestia au avut un parcurs asemanator din punct de vedere al dinamicii rulajului, doar ca, spre deosebire de omologii lor din constructii, anul trecut a insemnat o perioada de crestere moderata. Astfel, la nivelul acestei categorii de firme, cifra de afaceri insumata din perioada 2009-2017 a evoluat astfel: -28% (in 2009, comparativ cu momentul de referinta 2008), apoi +9%, +6%, -1%, +3%, +5%, +12%, 0% si +6%. In consecinta, pe fondul recuperarii masive din 2015, cand s-a constatat un salt de +12% al vanzarilor, decalajul dintre cifra de afaceri a anului trecut si cea din 2008 este pozitiv, plasandu-se la +5,76%. In perspectiva incheierii de parteneriate pentru efectuarea de livrari de materiale, tehnologii si servicii specifice, aveti posibilitatea sa consultati lista firmelor, care include informatii cu privire la: denumirea companiilor; codul unic de inregistrare (inclusiv datele consemnate la Registrul Comertului); date de contact ale societatilor (localitate, judet, adresa, cod postal, numar de telefon/fax, adresa de e-mail, website etc.). De asemenea, documentul cuprinde date care pot fi utilizate la elaborarea unor strategii de afaceri cu privire la concurenta, la situatia actuala si perspectivele bransei furnizorilor de materiale pentru constructii/instalatii/tamplarie, dintre care se disting urmatoarele categorii: vanzarile realizate in anii 2008, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016 si 2017 (exprimate in moneda nationala si in euro), cota de crestere sau scadere a livrarilor, domeniul principal de activitate si cele secundare etc., fiind posibila si efectuarea unor selectii pe baza fiecarui tip de activitate (segment de piata). Pentru informatii suplimentare, click aici!