Grupul britanic Kingfisher, activ in Romania prin intermediul a 35 de magazine de bricolaj marca Brico Dépôt, a raportat scaderi importante ale vanzarilor in perioada starii de urgenta la nivelul retelei nationale, desi toate magazinele au ramas deschise in acest interval. Potrivit raportului anual al companiei, dupa cresteri lunare de 16,4% in februarie si 15,9% in martie (LFL), comparativ cu perioadele corespunzatoare din 2019, in aprilie si mai vanzarile locale au scazut cu 15%, respectiv cu 14,3% (LFL), ca urmare a impactului pandemiei de Covid-19 si a masurilor restrictive luate de autoritatile romane. Cele mai severe contractii au fost inregistrate in ultima saptamana din martie (-48,6% LFL) si in prima din aprilie (-48,6% LFL).
Kingfisher a incheiat anul fiscal 2019/2020 cu vanzari totale de 216 milioane de lire sterline (GBP) in Romania, in crestere cu 6,1% la un nivel constant al cursului de schimb valutar (+2,6% nominal si +8,8% LFL) fata de nivelul de 210 milioane GBP din anul fiscal anterior. Totodata, compania a raportat o pierdere de 23 milioane GBP, generata in mare parte de fostele magazine Praktiker, preluate in 2018. Pe parcursul anului 2019, grupul a finalizat rebranduirea si reconfigurarea tuturor magazinelor Praktiker in Brico Dépôt, inclusiv integrarea gamelor de produse, sisteme IT si sedii.
In lunile urmatoare, planurile grupului britanic in Romania includ consolidarea celor doua centre de distributie pe care le detine la nivel national.
La finele lunii ianuarie 2020, reteaua Brico Dépôt din tara noastra includea 35 de magazine, cu o suprafata totala de vanzare de 253.000 mp si 2.309 angajati. La inceputul lunii iulie a.c., compania a deschis si primul centru de bricolaj in regim outlet din Romania, pe autostrada Bucuresti-Pitesti, la km 11-12.