Reteaua germana de bricolaj Hornbach, ce deruleaza in Romania afaceri anuale de circa 120 milioane de euro, a raportat o crestere de 6,4% a vanzarilor globale din primele sase luni ale anului in curs, pana la 2,18 miliarde euro. La o baza de raportare trimestriala, incasarile inregistrate in intervalul iunie - august 2016 s-au majorat cu 6,8%, ajungand la 1,07 miliarde euro. De asemenea, rezultatul operational (EBIT) a crescut pe parcursul celui de-al doilea trimestru cu 2,2%, la 76 milioane de euro si, cumulat, in prima jumatate de an, cu 0,9%, la 152,5 milioane de euro. In acest context, grupul Hornbach confirma prognoza cu privire la cifra de afaceri si veniturile intregului an fiscal 2016/2017.
Dinamica ridicata a cifrei de afaceri a intregului grup a fost puternic influentata de cele 154 de magazine de materiale de constructii si gradinarit, gestionate de cel mai mare sub-concern operativ al companiei, Hornbach Baumarkt AG. Vanzarile din primul semestru ale acestei divizii au depasit, pentru prima data in istoria companiei, pragul de doua miliarde de euro. Astfel, cifra de afaceri a sub-concernului a inregistrat, in perioada martie-august 2016, o crestere de 6,7%, la 2,06 miliarde euro, dupa o evolutie de 7% in al doilea trimestru, la un miliard de euro.
"In Germania, magazinele noastre de materiale de constructii si gradinarit, cu o crestere de 2,5% raportata la o suprafata similara de vanzare, au inregistrat o evolutie mult mai buna in comparatie cu media din sectorul DIY. Aceasta performanta este subliniata si de rezultatul excelent obtinut in cadrul studiului privind satisfactia clientilor germani in 2016", a declarat Albrecht Hornbach, presedintele consiliului de administratie al Hornbach Management AG.
In cadrul celui mai renumit sondaj de opinie organizat in randul consumatorilor pentru comercianti germani, ale carui rezultate au fost publicate in urma cu numai cateva zile, Hornbach a ocupat primul loc la capitolul satisfactiei globale in randul magazinelor de materiale de constructii si bricolaj, cu media de 2,20. In cele 46 de categorii suplimentare de evaluare, Hornbach a ocupat de 19 ori primul loc, potrivit datelor companiei.
Cele mai importante cresteri in cadrul sub-concernului Hornbach Baumarkt AG au provenit, in primul semestru, din regiunea altor state europene. Ponderea acestora la cifra de afaceri a sub-concernului s-a majorat, cumulat, de la 42,3% la 44,6%. Cu raportare la o suprafata si un curs de schimb similare, cifra de afaceri a magazinelor din statele europene, fara a fi luata in calcul Germania, s-a majorat in cel de-al doilea trimestru cu 7,7%, iar la nivel de semestru cu 7,1%.
Si in cadrul sub-concernului Hornbach Baustoff Union GmbH (HBU), care se concentreaza in principal asupra cerintelor clientilor profesionisti din industria de constructii, precum si ale proprietarilor de locuinte private, se constata o accelerare semnificativa a cresterii cifrei de afaceri in cel de-al doilea trimestru al anului 2016/2017. Cifra neta de afaceri a inregistrat o crestere cu 4,1% la 66,5 milioane de euro. Cumulat, dupa sase luni, HBU a asigurat o crestere a cifrei de afaceri a concernului cu 2,6%, la 123,3 milioane de euro. La finele lunii august 2016, divizia respectiva detinea 25 de magazine de materiale pentru constructii in sud-vestul Germaniei si doua unitati aproape de granita, in Franta (Lothringen).
***
Grupul Hornbach a incheiat exercitiul financiar 2015/2016 (finalizat in luna februarie a.c.) cu o cifra de afaceri neta de peste 3,75 miliarde euro, in crestere cu peste 5% fata de perioada anterioara. In Romania, grupul detine sase magazine, din care trei in Bucuresti (Berceni, Militari si Balotesti) si cate unul in Brasov, Timisoara si Sibiu.