Vanzarile raportate de grupul german de bricolaj Hornbach in perioada martie - noiembrie 2014 au crescut cu 6,3% fata de aceeasi perioada din 2013, pana la 2,85 miliarde euro. Rezultate foarte bune au fost inregistrate in ultimele trei luni ale perioadei de raportare, respectiv in intervalul septembrie - noiembrie 2014, cand afacerile companiei s-au majorat cu 2,9%, la 876 milioane de euro. Vanzarile trimestriale ale filialei Hornbach-Baumarkt AG, cea mai mare divizie de operare a grupului, au crescut cu 3,4%, la 815 milioane de euro, in timp ce valoarea totala consolidata a incasarilor din primele noua luni ale anului trecut s-a situat la 2,67 miliarde euro (+6,8%). Din punct de vedere regional, afacerile din Germania au reprezentat din nou motorul de crestere a Hornbach, in perioada martie-septembrie 2014 vanzarile de pe piata principala a grupului majorandu-se cu 8,2%, la 1,56 miliarde euro. Vanzarile din celelalte tari ale Europei au crescut, in acelasi interval, cu 4,8%, pana la 1,1 miliarde euro.
In trimestrul al treilea al anului fiscal 2014-2015, compania germana a inaugurat trei noi centre comerciale pe piata-mama (in Ulm, Lüneburg si Kamen), magazinele fiind deschise in foste unitati ale companiilor Praktiker si Max Bahr, aflate in insolventa. Grupul Hornbach a ajuns, astfel, la 147 de magazine operationale in noua tari europene, dintre care 98 in Germania.
In ceea ce priveste incasarile din perioada martie-noiembrie 2014 ale diviziei Hornbach Baustoff Union GmbH, acestea au ajuns la 180 milioane de euro, in pofida contractiei semnificative a cererii din ultimele trei luni ale intervalului de raportare, in timp ce afacerile Hornbach Immobilien AG au crescut cu 7,7%, la 41,6 milioane de euro.
***
In Romania, holdingul detine trei magazine in Bucuresti (Berceni, Militari si Balotesti) si cate unul in Brasov, Timisoara si Sibiu. Centrul comercial din Sibiu va fi deschis in acest an, pe amplasamentul fostei unitati OBI din localitate. Spatiul a fost achizitionat de Hornbach in 2013 de la CA Immo si Oasis si a fost ales cu precadere datorita avantajelor legate de costuri. Grupul german deruleaza in Romania afaceri anuale ce depasesc 100 milioane de euro.