Liviu Stan (55 de ani)
Functia/Firma: asociat, Dufa Tec;
Experienta profesionala: 20 ani in comercializarea sistemelor de finisare.
Societatea Dufa Tec (din localitatea Aricestii Rahtivani, judetul Prahova) a accesat piata autohtona din domeniul materialelor de finisare in a doua jumatate a anului 2010, in calitate de partener, asociat si reprezentant pe plan autohton al concernului de origine germana Meffert AG. In pofida faptului ca, din cauza contextului economic din acea perioada, momentul relansarii unei marci pe o piata afectata de recesiune parea nefavorabil, firma a reusit, in doar cateva luni - pana la incheierea exercitiului fiscal - sa realizeze o cifra de afaceri de 0,5 milioane de euro, datorita unei campanii puternice de marketing si comunicare.
- Cum a evoluat activitatea companiei pana in prezent?
- Profitand de notorietatea marcii Dufa, de situatia de incertitudine de pe piata in acel moment si de faptul ca societatile concurente isi protejau resursele, neefectuand investitii in promovare, am initiat o campanie de comunicare, inclusiv prin spoturi publicitare TV. Totodata, in cele cateva luni ramase din anul 2010, am reusit sa reunim o echipa de lucru, sa punem la punct reteaua de distributie prin parteneri regionali si sa realizam o strategie de marketing si comerciala prin dezvoltarea permanenta a gamei de produse, mai ales ca prima piata de desfacere vizata a fost cea de retail. Practic, in urma acestor masuri, cifra de afaceri din 2010 a fost depasita cu mult anul trecut, cand am consemnat livrari de circa 3 milioane de euro, pentru 2012 fiind estimate incasari de aproximativ 5 milioane de euro, care ar trebui sa corespunda unei cote de piata de 5%.
- Care este directia de actiune pe termen mediu?
- Avand in vedere faptul ca miza cresterii economice este reprezentata de atragerea fondurilor europene, unde domeniile de investitii - infrastructura, agricultura, energia alternativa etc. - sunt direct legate de un consum moderat de materiale din industria de vopsele decorative, vizam toate categoriile de clienti, respectiv din retail, din retele de tip Do-It-Yourself (DIY), precum si “business-to-business”, pentru care am creat deja un pachet complet de produse si servicii, cu un raport convenabil calitate-pret. In ceea ce priveste categoria DIY, suntem prezenti in retelele Hornbach, Obi, Ambient si Brithouse, fiind in discutii cu alte companii importante din domeniu.
- Ce factori au contribuit la scaderea pietei specifice in 2011?
- Dinamica pietei specifice a fost puternic influentata de lipsa investitiilor noi in sectorul rezidential si de deficientele programul “Prima Casa”, in cadrul caruia s-au calificat doar o parte dintre aplicanti. Situatia a fost generata de lipsa unor oferte de apartamente cu suprafete de circa 50 mp, care puteau fi accesibile mai multor solicitanti, precum si de reducerile salariale ce au determinat amanarea lucrarilor de renovare si reparatii ale locuintelor detinute de persoanele fizice. Cu toate acestea, piata a fost echilibrata prin continuarea unor investitii in centre comerciale si retele DIY, precum si de proiectele de termoizolare a cladirilor, ce au reusit sa atraga diversi consumatori de materiale de constructii. In prezent, capacitatile de productie instalate, depasesc dublul consumului actual.
- Cum este structurata reteaua de distributie?
- Sistemele de finisare marca Dufa sunt livrate printr-o retea complexa, ce cuprinde 1.800 de magazine si 20 de distribuitori regionali. Strategia noastra actuala prevede inchirierea unor capacitati de productie pentru fabricarea gamei de produse economice, pe care le vom realiza sub licenta Dufa-Meffert, in cadrul unor colaborari locale. In viitor, avem in vedere oportunitatea de a investi - prin achizitie sau constructie - intr-o noua unitate de fabricatie pe plan autohton.