Adrian Mitea (43 de ani)
Functia/Firma: director al diviziei de vopsele Kraft, Druckfarben Romania;
Experienta profesionala: 17 ani in comercializarea materialelor de constructii.
Indiferent de conditiile economice, strategia de marketing adoptata de societatea Druckfarben (din localitatea Magurele, judetul Ilfov) prevede efectuarea permanenta de investitii in cercetare si dezvoltare (research and development - R&D), promovand anual produse competitive si incercand sa adopte o pozitie cat mai flexibila fata de clienti, adaptata situatiei actuale a pietei. Compania detine un depozit central cu o capacitate de stocare de 800 de tone de vopsea/luna, de unde sunt efectuate livrarile catre reteaua nationala de distribuitori, onorandu-se si comenzile directe spre Capitala sau zonele limitrofe. Totodata, firma furnizeaza sisteme de finisare pentru segmentul “business-to-business” si retelele de bricolaj, in 2012 incheind parteneriate strategice de promovare a produselor Kraft Paints cu societatile Leroy Merlin si Bricostore, pentru Romania, Ungaria si Croatia.
- Cum estimati ca va evolua activitatea companiei?
- Societatea Druckfarben Romania este prezenta pe piata autohtona prin doua divizii, respectiv sectia de cerneluri si cea de vopsea. In prezent, firma efectueaza livrari si in Grecia, Serbia si Bulgaria - prin subsidiarele regionale Drunckfarben -, precum si in Croatia si Ungaria (prin reteaua Bricostore), acestea reprezentand …% din totalul productiei. In 2011, am consemnat incasari in valoare de 15 milioane de euro, 40% din acestea (adica 6 milioane de euro) reprezentand doar cifra de afaceri a diviziei Kraft Paints. Pentru anul in curs, avand in vedere faptul ca operam pe diverse canale de distributie, am incheiat parteneriate noi si am demarat livrarile catre export, astfel incat estimam o usoara crestere a veniturilor, comparativ cu anul precedent. Principalele dificultati pe care le intampinam in prezent sunt reprezentate de cresterea costurilor de achizitie a materiilor prime si a combustibilului pentru efectuarea transporturilor, lipsa finantarilor in cazul unor proiecte majore, puterea scazuta de cumparare pe plan autohton si intarzierile la plata din partea clienetilor, toti acesti factori avand un impact negativ asupra evolutiei afacerilor/incasarilor companiei.
- Care a fost dinamica pietei specifice in 2011?
- In ceea ce priveste consumul, in 2011, piata de lacuri si vopsele decorative din Romania a fost evaluata la 8-9 kilograme/locuitor, ceea ce reprezinta 190.000 tone pentru intregul an. Astfel, se poate sesiza diferenta dintre cererea reala de astfel de produse, comparativ cu capacitatile de productie active la nivel national, care se situeaza intre 650.000 tone si 700.000 tone. In termeni valorici, piata de lacuri si vopsele decorative - exceptand produsele industriale - s-a situat, in 2011, sub nivelul de 160 milioane de euro, in scadere cu 5% fata de anul anterior. Din punct de vedere cantitativ, pe fondul cresterii costurilor de achizitie a materiei prime, declinul a fost de aproximativ 10%, comparativ cu 2010.
- Cum considerati ca va evolua sectorul de profil pe termen mediu?
- Pentru anul in curs, deoarece nu se intrevede nicio posibilitate de crestere a pietei, ne asteptam - intr-o ipostaza optimista - la o stagnare a valorii cifrei de afaceri cumulate a firmelor din bransa, mai ales ca, in primul trimestru a.c., sectorul de materiale pentru finisare a fost afectat de vremea nefavorabila si de cresterea riscului de creditare. Inscrierea pietei de profil pe un trend ascendent - insa relativ moderat - este posibila din 2013, numai in conditiile in care vor fi continuate programele de reabilitare termica. Cu toate acestea, consumul se va baza, in continuare, pe lucrarile de renovare, nefiind inca posibila sustinerea domeniului prin comenzile ce vizeaza amenajarea locuintelor noi.