COS, jucator de top pe piata de fit-out din Romania, isi continua strategia nationala de dezvoltare si anunta lansarea in premiera a unui centru de cercetare si dezvoltare (R&D) in zona de Nord a Bucurestiului, in urma unei investitii de 1,6 milioane de euro. MASIA, noul spatiu de 2.000 mp, este conceput sa functioneze ca spatiu deservit pentru chiriasi, dar si ca spatiu de testare pentru viitoarele configuratii de lucru ale clientilor.
Lansarea marcheaza 25 de ani de activitate COS pe piata locala, compania fiind unul dintre primii jucatori de pe piata locala de fit-out, care a contribuit semnificativ la dezvoltarea acestui sector in Romania. In ultimii ani, COS si-a extins expertiza, investind in propriul portofoliu de spatii de birouri, care in prezent ajunge la un total de 4.200 mp in 4 locatii: Cluj, Bucuresti, Timisoara si Iasi.
Noul MASIA propune o abordare revolutionara a spatiilor de lucru deservite, incluzand si o functie de testare in care clientii pot pilota diverse moduri de lucru inainte de a le aplica in propriile spatii. MASIA ilustreaza conceptul de design COS TrueFlex, o abordare rafinata asupra “biroului viitorului”, bazata pe 3 piloni: flexibilitate, mobilitate si adaptabilitate. COS este unul dintre promotorii solutiilor de design integral centrate pe om, concentrandu-se pe starea de bine a utilizatorilor spatiilor prin designul interior, care este direct corelat cu performanta angajatilor.
„Evolutiile recente au demonstrat importanta flexibilitatii pentru mentinerea competitivitatii business-urilor. De-a lungul anilor, am studiat impactul direct al spatiului fizic in performanta de business si am decis sa investim strategic in spatii de lucru comune, ceea ce ne permite sa colaboram strans cu clientii nostri pentru a le intelege nevoile si sa exploram metodologii de lucru inovatoare. Astazi, stim cu siguranta ca businessurile reziliente se bazeaza pe capacitatea de adaptabilitate a spatiilor pentru a acomoda dinamica echipelor, de a facilita configuratii diverse, precum zonele colaborative sau spatiile de lucru hibrid si de a crea spatii multifunctionale, care se pot adapta fara probleme la schimbarile fizice, tehnologice si sociale”, declara Christophe Weller, fondator si CEO COS.
Afacerile COS au inregistrat un volum total de 28 de milioane de euro in 2022, iar divizia de business aferenta portofoliului de birouri deservite va ajunge la venituri anuale de 0,6 milioane de euro, potrivit estimarilor companiei. Primul spatiu detinut de COS a fost Stables din Cluj, care functioneaza in primul rand ca spatiu de birouri deservit pentru inchiriere, noul lansat MASIA fiind cel de-al doilea.
„Piata locala de fit-out are un potential solid, Romania continuand sa atraga investitori si sa se dezvolte. Dar inovatia este esentiala in mentinerea competitivitatii si a leadership-ului COS. Acesta este motivul pentru care credem cu tarie in generarea de valoare adaugata prin cercetare si dezvoltare si in stimularea eficientei proceselor prin digitalizare si infuzie de tehnologie”, adauga Cezar Scarlat, Managing Partner si co-fondator SARMIS Capital, actionarul majoritar COS.
Potrivit expertilor COS, investitia medie actuala in amenajarea interioara completa a unui spatiu de birou, incluzand si componenta de constructie, variaza intre 500 si 800 de euro pe metru patrat. In cazul proiectelor premium, investitia depaseste 800 de euro pe metru patrat. Odata cu evolutia tendintei de one - stop - shop in Romania, marcata de preferinta clientilor de a lucra cu companii integratoare de solutii, COS a fost prima companie de design & build de pe piata locala, oferind consultanta completa, constructii interioare, design si solutii de mobilier.
La 25 de ani de la lansare, COS a generat venituri cumulate de 345 de milioane de euro, fiind primul jucator care a initiat expansiunea nationala si a introdus concepte si solutii inovatoare in Romania, precum mocheta modulara neutra din punct de vedere al emisiilor de carbon, LVT-ul (luxury vinyl tyles) modular, birourile reglabile pe inaltime, sistemele arhitecturale de mascare a zgomotului in birou precum si alte elemente arhitecturale, prin parteneriatele cu furnizori internationali consacrati. In prezent, aproape 50% din veniturile COS sunt generate de clientii din afara Bucurestiului.
COS a introdus constant concepte si solutii inovatoare in Romania si semneaza pana in prezent un total de 19.000 de proiecte pentru 2.700 de mari clienti precum Orange, Telecom, ORACLE, HP, IBM, Pfizer, KPMG, PWC, ERNST & YOUNG, ACCENTURE, BRD, CITIBANK, lantul Hotelier RADISSON sau Daruieste Viata (Spitalul construit la Marie Curie).
Activ pe piata locala din 1998, COS [cu numele initial Corporate Office Solutions] este cel mai mare integrator de solutii la cheie pentru spatii interioare si activeaza pe intreg spectrul segmentelor relevante de pe piata din Romania: birouri, spatii industriale (amenajari interioare in parcuri logistice si facilitati industriale), domeniul ospitalitatii, cel medical (interioare pentru clinici si spitale) si cel educational. COS are parteneriate exclusive in Romania cu furnizori precum Steelcase si Interface, lideri internationali pe segmentele de mobilier, respectiv solutii pentru pardoseli, dar si cu producatori locali.