RO EN
Coșul este gol

BOSCH continua investitiile in tehnologie si in mobilitatea alternativa

Furnizorul de tehnologie si servicii Bosch a generat vanzari in valoare de 77,9 miliarde de euro anul trecut, venituri echivalente cu cele din anul anterior, conform datelor preliminare ale companiei. Ajustate in functie de cursul valutar, afacerile au scazut cu 1,1%.
"O economie slaba si declinul puternic al productiei auto si-au pus amprenta si asupra companiei Bosch. Avand in vedere provocarile actuale, portofoliul diversificat al companiei are un efect stabilizator, care ne ajuta atat sa ne extindem activitatile curente, cat si sa exploram noi oportunitati. In ciuda situatiei economice dificile, continuam sa investim in domenii importante de crestere", a declarat Dr. Volkmar Denner, presedintele consiliului de administratie al Robert Bosch GmbH.
In 2020, Bosch planuieste sa investeasca peste un miliard de euro in mobilitatea electrificata, automatizata si conectata a viitorului.
In anul fiscal 2019, profitul operational (EBIT) a fost de aproximativ trei miliarde de euro, ceea ce insemna o marja estimata a profitului operational de putin sub 4%. Profitul a fost afectat de declinul productiei auto, in special pe pietele-cheie din China si India, reducerea cotei de motoare diesel utilizate pentru autoturisme, costurile ridicate de restructurare (in special in segmentul de mobilitate) si cresterea investitiilor directe in proiecte importante pentru viitor. 
"Anul acesta ramane unul dificil pentru multe companii, in special cele din industria auto si inginerie mecanica - asadar, si pentru Bosc. Totusi, in sectoarele si regiunile importante pentru noi, dorim sa crestem din nou mai puternic decat pietele in 2020", a adaugat prof. Stefan Asenkerschbaumer, director financiar si vicepresedintele Consiliului de Administratie al Bosch.
 
Mobilitatea viitorului: provocari generate de schimbare
Bosch are o imagine clara asupra mobilitati viitorului si despre cum sa asigure o tranzitie de succes catre alternative. "Mobilitatea viitorului nu va fi doar electrificata si automatizata, ci si conectata si personalizata", a precizat Volkmar Denner.
Bosch preconizeaza ca productia auto globala va scadea in 2020 pentru al treilea an consecutiv. Anul acesta, compania estimeaza un nou declin, de 2,6%, pana la circa 89 de milioane de autovehicule la nivel mondial - cu aproape 10 milioane de unitati mai putin decat in 2017. Bosch se asteapta ca acest nivel sa ramana constant in urmatorii ani si nu anticipeaza o crestere in productia auto globala inainte de 2025. 
Transformarea fundamentala din industria auto ofera mari oportunitati pentru Bosch, conform managerilor companiei. Printre acestea se numara cresterea cererii de solutii de mobilitate in viitor. Conform Forumului International al Transporturilor (FIT), mobilitatea personala va creste cu aproape 50% la nivel mondial in perioada 2015-2030.
"In viitorul apropiat, autovehiculul va ramane principalul mijloc de transport, cu perspective excelente de a deveni un mijloc de transport mai sigur, mai confortabil si mai ecologic. Noi tehnologii precum internetul lucrurilor (IoT), inteligenta artificiala (IA) si celulele de combustie vor impulsiona trecerea la mobilitatea alternativa. In calitate de lider in inovatie, Bosch se va baza pe experienta sa in aceste domenii de dezvoltare. In plus, noi producatori auto de pe piata electromobilitatii cer tot mai frecvent solutii complete si nu doar componente individuale. Pentru noi, in calitate de furnizor de servicii complete, dezvoltarea afacerii cu sisteme inseamna un potential de vanzari de ordinul miliardelor", a mai spus Volkmar Denner.
In viitor, Bosch va beneficia si de tendinta de utilizare a mai multor sisteme electronice si software: compania estimeaza ca piata sistemelor electronice bazate in mare masura pe software va creste anual cu 20% pana in 2030. Bosch investeste aproximativ 3,7 miliarde de euro anual in dezvoltarea de software, in cadrul companiei lucrand in prezent 30.000 de ingineri software. 
 
Perfectionarea fortei de munca: program de instruire in IA pentru 20.000 de angajati 
Pentru Volkmar Denner, un personal calificat este un factor strategic pentru a face fata cu succes provocarilor actuale si viitoare. "Bosch se considera o organizatie care cultiva invatarea ca baza a progresului, aceasta fiind integrata in activitatea de zi cu zi", a declarat acesta.
Pe langa investitiile obisnuite in perfectionarea fortei de munca, Bosch lanseaza un nou program de instruire in domeniul inteligentei artificiale (IA) pentru aproape 20.000 de angajati. Acesta include formate de instruire la trei niveluri diferite, pentru manageri, ingineri si dezvoltatori IA, si include orientari privind utilizarea responsabila a inteligentei artificiale. 
In perioada 2013-2019, Bosch a investit aproximativ 3 miliarde de euro in domenii de crestere complet noi. In 2020, Bosch va investi 500 de milioane de euro doar in electromobilitate, inclusiv in celule de combustie, 600 milioane de euro in conducerea automatizata si alte 100 de milioane de euro in solutii de mobilitate conectata. Mai mult, incepand din 2015, Bosch a investit 600 de milioane de euro in extinderea activitatilor sale referitoare la Internetul lucrurilor. Acestea includ noul Campus IoT Bosch din Berlin si extinderea afacerii sale din segmentul industriei conectate.
 
Investitii de 100 milioane de euro in dezvoltarea afacerii cu pompe de caldura
Bosch doreste sa mearga dincolo de mobilitatea viitorului, sa dezvolte noi tehnologii si sa incurajeze actiunile climatice. Prin aceasta, compania urmareste sa pastreze un echilibru intre economie, mediu si responsabilitatea sociala. In demersul sau de a deveni un lider in materie de IoT, Bosch se bazeaza pe inteligenta artificiala (IA). "Dorim sa folosim inteligenta artificiala industriala pentru a transforma produsele noastre in veritabili asistenti pentru clientii nostri - lucru care, speram noi, ne va ajuta sa devenim un lider global in acest domeniu", a afirmat Volkmar Denner. In acest scop, Bosch investeste 100 de milioane de euro doar in campusul IA din Tübingen. Compania isi promoveaza, de asemenea, actiunile climatice: la finalul anului 2019, Bosch a atins neutralitatea din punctul de vedere al emisiilor de carbon in toate locatiile sale din Germania; acelasi lucru se va intampla cu toate locatiile Bosch din intreaga lume pana la finalul anului 2020. Potrivit datelor Bosch, doar in Germania, pana la 45% din energia electrica va fi obtinuta din surse regenerabile pana in 2025. De aceea, vom investi 100 de milioane de euro in urmatorii ani pentru dezvoltarea afacerii noastre cu pompe de caldura"

Dezvoltarea afacerii in 2019 pe sectoare de activitate
Diferitele sectoare de activitate Bosch au avut o evolutie similara in 2019. In cadrul diviziei Solutii de mobilitate, care genereaza cele mai mari vanzari, cresterea a depasit productia auto globala. Cifra vanzarilor s-a situat la nivelul inregistrat in anul precedent, adica 47 de miliarde de euro. In termeni nominali, aceasta reprezinta o scadere cu 0,1%, sau 1,5% dupa ajustarea in functie de cursul de schimb valutar.
Sectorul Bunuri de larg consum a inregistrat vanzari de 17,8 miliarde de euro, o scadere cu 0,2%, sau 0,6% dupa ajustarea in functie de cursul de schimb valutar.
Bosch Scule electrice a inregistrat o crestere peste medie.
Sectorul Tehnologie industriala a consemnat vanzari de 7,4 miliarde de euro, in crestere cu 0,1% fata de anul anterior, in ciuda unei scaderi importante, de peste 4%, a comenzilor in sectorul ingineriei mecanice. Vanzarile au scazut cu 1,2% dupa ajustarea in functie de cursul de schimb valutar.
Sectorul Tehnologie pentru constructii si energie a inregistrat o crestere de 1,5%, generand vanzari de 5,6 miliarde euro, echivalentul unei cresteri de 0,8% dupa ajustarea in functie de cursul de schimb valutar.

Perspective pentru 2020: cresterea profitului in ciuda economiei globale slabe
In 2020, Bosch estimeaza o crestere a economiei globale de numai 2%. "Avand in vedere continuarea declinului economic, ritmul de crestere la nivel global va incetini. In special industriile de baza importante, precum productia de autovehicule si de utilaje, isi vor continua declinul. In plus, previziunile sumbre sunt alimentate de conflictul comercial dintre SUA si China, precum si Brexit-ul iminent. Avand in vedere supracapacitatea din industria auto si schimbarile la nivelul tehnologiilor de propulsie, Bosch continua sa isi revizuiasca structurile de cost. Daca este necesar, ajustarile de personal vor fi realizate intr-un mod cat mai acceptabil din punct de vedere social. Ne asteptam la un an foarte dificil si pentru Bosch, in care vom depune eforturi pentru cresterea rentabilitatii afacerii noastre", a explicat Stefan Asenkerschbaumer.
Un nivel ridicat de rentabilitate este esential pentru a permite companiei Bosch sa faca investitii directe semnificative in tehnologiile viitorului si in transformarea companiei. 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter