RO EN
Coșul este gol

Munca de acasa este o solutie de criza, majoritatea femeilor vor sa revina la birou

Pandemia COVID a schimbat, din multe puncte de vedere, modul in care romancele percep realitatea. Daca inainte de criza sanitara se gandeau in primul rand la cariera si mai putin la starea de sanatate, in 2021 perceptia s-a modificat semnificativ. Pentru 7 din 10 femei, sanatatea a devenit principala preocupare. De la modul in care arata fizic la preventia bolilor, natalitate si importanta unei familii sanatoase, romancele sunt mai focusate ca oricand pe rezultate concrete in viata personala.
2020 a adus modificari semnificative in plan social. Dincolo de provocarile profesionale, izolarea impusa de masurile de restrictie a afectat semnificativ relatiile sociale, viata de familie, valoarea lor, in general perceptia romanilor privind realitatea.
Pe unii i-a unit, pe altii, din pacate, i-a despartit, i-a facut sa-si reconsidere optiunile. Printre efectele cele mai evidente se afla scaderea numarului casatoriilor, cauzata in principal de restrictiile COVID, cresterea numarului divorturilor si declinul semnificativ al natalitatii.
Potrivit unui barometru realizat de Frames la comanda clinicii Amca Medical, in randul a 350 de femei, 7 din 10 respondente au declarat ca pandemia le-a schimbat semnificativ modul de viata.
64% dintre femei au declarat ca au fost afectate cel mai mult de izolarea impusa de masurile de restrictie. 58% au declarat ca munca de acasa a fost o corvoada si numai 26% au considerat teleworking-ul drept o masura pozitiva. 16% au evitat sa se pronunte in aceasta privinta.
68% au mentionat degradarea relatiilor sociale (familie, prieteni, rude) drept principal efect negativ.
,,Pandemia a schimbat radical obiceiurile femeilor. Daca inainte aveau un program de lucru strict, se imbracau, se machiau, se pregateau pentru job si socializau la locul de munca, odata cu pandemia s-au trezit izolate acasa, nevoite sa lucreze online. O schimbare care a generat frustrari, dezamagiri si, in unele cazuri, probleme medicale’’, arata concluziile barometrului Frames & Amca Medical.
,,Strainul’’ de acasa
Pentru multe femei, schimbarea rutinei zilnice a generat inclusiv probleme in relatiile sentimentale.
Pentru cele casatorite sau aflate intr-o relatie in care locuiesc impreuna cu partenerul, pandemia le-a pus intr-o situatie inedita. 64% dintre ele au declarat ca statul in casa le-a facut sa isi cunoasca mai bine partenerii. Numai 14% au declarat ca aceasta situatie nu a adus niciun fel de schimbari in relatie.
,,Daca inainte de pandemie, se vedeau mai mult seara si in weekend, odata cu restrictiile, partenerii au trebuit sa locuiasca impreuna, sa se cunoasca mai bine. Munca de acasa, problemele de spatiu, cele gospodaresti, frustrarile generate de izolare au afectat puternic unele cupluri, de unde si numarul foarte mare de cazuri de divort. Pe altii insa i-a unit, i-a facut sa fie mai apropiati, sa conceapa copii, iar 2021 va fi, cu siguranta, un an in care vom vedea mai multi nou-nascuti decat in anul precedent’’, arata cercetarea.
Pentru femeile neimplicate intr-o relatie, pandemia a generat, de asemenea, in principal efecte negative. 82% dintre femei au declarat ca, in 2020, le-a fost dificil sa isi gaseasca un partener.
43% au apelat la serviciile online, numai 38% au iesit la intalniri si doar 24% au inchegat o relatie pe care o considera serioasa.
Sanatatea, in prim-plan
Printre altele, pandemia COVID le-a facut pe femei sa fie mai atente la sanatate ca oricand.
Intrebate cat de des mergeau la medic inainte de pandemie, 61% au declarat ca doar cand aveau nevoie, 21% o data pe an, 11% se prezentau la controale medicale trimestrial si numai 7% ajungeau la medic o data pe luna.
Pandemia, cu provocarile ei, le-a determinat sa-si reevalueze perceptia legata de prezenta la medic.
83% dintre respondente au trecut pe lista de prioritati, pentru 2021, pe primul loc starea de sanatate, incluzand aici si starea fizica, urmata de locul de munca (67%), relatie (54%), familie (47%) si activitatile gospodaresti (41%) . Interesant este ca din ce in ce mai multe femei sunt interesate de imaginea personala (31%).
,,Inainte de pandemie, prea putine doamne si domnisoare veneau la controale de sanatate. Prea putine erau interesate de preventie si se prezentau la medic doar cand aveau probleme. Iata ca pandemia le-a facut sa inteleaga mai bine rolul preventiei, importanta unei vieti sanatoase’’, afirma dr. Edu Antoine, de la AMCA Medical.
Intrebate ce isi propun, din punct de vedere al starii de sanatate, 52% dintre femei au declarat ca vor sa mearga la medic trimestrial, 23% lunar si 17% cand au nevoie. Numai 8% au evitat sa raspunda la aceasta intrebare.
,,Starea de sanatate, cu multiplele sale valente – afectiuni medicale, greutate, tonus, etc, a devenit o prioritate si raspunsurile barometrului confirma interesul pentru preventie. Daca inainte de pandemie, 61% ajungeau la medic doar cand aveau nevoie, acum 52% vor sa o faca trimestrial, iar numai 17% doar cand au nevoie. E o schimbare de perceptie pe care o punem in legatura cu COVID-ul si, mai ales, cu dorinta de a adopta un stil de viata mai sanatos’’, a declarat dr. Andreea Avram, de la AMCA Medical.
Copiii, o provocare in 2021
Dupa un an 2020 cu un record negativ in privinta natalitatii, perceptia romancelor legate de acest subiect pare ca se schimba.
54% dintre femeile fara copii, chestionate in cadrul barometrului, spun ca si-ar dori sa ramana insarcinate, chiar si in conditiile grele de pandemie. Numai 23% spun ca nu iau in calcul o sarcina, iar restul au evitat sa raspunda.
,,Pandemia ne-a facut sa intelegem cat de importanta este familia, iar dorinta in crestere de a avea un copil reflecta aceasta perspectiva. Motivele asociate cu natalitatea sunt multiple, de la dorinta de a-si consolida relatia cu partenerul, la o schimbare sensibila si tot mai puternica in mentalul feminin. Dorinta de a fi mama incepe, usor dar sigur, sa depaseasca, ca importanta, cariera, de a urma un stil de viata agitat, mai ales in mediile corporatiste. Are legatura, bineinteles, si cu perspectivele economice, cu siguranta oferita de cei doi ani de concediu maternal si reconsiderarea importantei caminului, sentimentul unic de siguranta oferit de familie’’, a mai declarat dr. Edu Antoine.
Femeile, optimiste
Romancele privesc viitorul cu optimism, 78% dintre ele fiind de parere ca vom depasi pandemia in 2021 si ca lucrurile vor reveni la normal.
Un alt aspect interesant reiesit din barometrul Frames & Amca Medical. 57% dintre respondente sunt decise sa revina la serviciu, la birou, si numai 21% vor sa lucreze in continuare de acasa.
,,Munca de acasa a reprezentat o solutie de criza dar prea putin sunt femeile care vor sa mai stea acasa dupa pandemie. Nevoia de socializare, de a iesi din casa, de a reveni la obiceiurile vestimentare & beauty, sunt tot mai puternice si, probabil, vor genera un plus pe zona de consum incepand din a doua parte a anului. Cu optimism, cu planuri, cu dorinta de a depasi aceasta criza, femeile vor reprezenta un factor determinant, din punct de vedere social, pentru relansarea economica’’, afirma Adrian Negrescu, managerul Frames.
Barometrul Frames & Amca Medical a fost realizat in perioada 12-20 februarie 2021, pe un esantion de 350 de femei, prin chestionare online, email si telefonica. Focus grupul a fost reprezentate de femei cu varsta de 21-52 de ani, salariate, angajate in companii din diverse domenii, de la retail, productie si vanzari la educatie, sistemul medical, beauty si cultura.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter