Antreprenorii din sectorul de constructii pot atrage forta de munca din randul cetatenilor intorsi din tarile vestice in contextul pandemiei de coronavirus, tinand cont de faptul ca nivelul de salarizare in domeniu poate concura cu salariile pe care acestia le aveau in strainatate, spune Mariana Ionita, directorul general al Companiei Nationale de Autostrazi si Infrastructura Rutiera (CNAIR) SA, intr-un interviu Agerpres.
"Inainte de a intra in aceasta criza de coronavirus, pot spune categoric ca era nevoie de forta de munca in sectorul constructiilor, lucru de altfel evidentiat de toate asociatiile patronale si antreprenoriale de profil. Acum, ca urmare situatiei create de pandemia de coronavirus, avem informatii ca multi cetateni romani intorsi acasa si care activau in domeniul constructiilor in tari ca Italia, Spania, Belgia pot opta sa lucreze pe santierele Romaniei, tinand cont ca nivelul de salarizare in constructii este unul bun, putand concura cu salariile pe care acestia le aveau in strainatate. Ma gandesc ca in perioada post-criza firmele de constructii vor putea sa-si reorienteze politica de recrutare de personal catre forta de munca locala, prin identificarea acelor persoane intoarse din tarile vestice pe care sa le atraga pe santierele noastre", a subliniat Mariana Ionita.
Desi inca se lucreaza pe majoritatea santierelor din Romania si se incearca mentinerea unui ritm sustinut de lucru si plati, sefa CNAIR admite ca ar putea aparea unele intarzieri in executia de lucrari, in special pe santierele unde lucrarile sunt avansate si sunt necesare materiale de constructii de import si unde au existat perioade cu sincope de livrare, din cauza cozilor formate la granitele unor state. Insa, odata cu intrarea in operationalitate a coridoarelor verzi stabilite la nivelul Uniunii Europene, aceste sincope s-au redus.
"Evident ca pot aparea unele intarzieri, in special pe santierele unde lucrarile sunt avansate si sunt necesare materiale de constructii de import: bitum, aditivi, lianti pentru asfalturi etc. Aici au fost perioade cu sincope de livrare, din cauza cozilor interminabile la granitele unor state, dar, odata cu intrarea in operationalitate a coridoarelor verzi stabilite la nivelul UE, aceste sincope s-au redus. (...) Aceste coridoare cu rol in facilitarea transportului de marfa sunt evidentiate intr-o harta interactiva accesibila pe site-ul companiei", mai spune Mariana Ionita.
In ceea ce priveste dezvoltarea proiectelor (santierelor), tinand cont ca aceasta situatie va determina o criza economica, dupa o analiza temeinica a situatiei actuale, conducerea CNAIR a solicitat antreprenorilor ca proiectele sa continue conform graficelor stabilite, dar cu respectarea masurilor prevazute de ordonantele militare.
Pentru a citi varianta integrala a interviului acordat de Mariana Ionita Agerpres, click aici!
*sursa foto: Agerpres