RO EN
Coșul este gol

Genesis: Tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou

In ciuda schimbarilor aduse de lucrul de la distanta si de modelul hibrid in ultimii ani, biroul ramane locul preferat de majoritatea tinerilor pentru a-si desfasura activitatile in prezent. Aici pot lucra intr-un mod eficient, colaborativ si creativ, avand astfel oportunitati excelente de dezvoltare profesionala si de avansare in cariera. Astfel, pentru a-si atinge maximul de productivitate, aproape 70% dintre angajatii din Generatia Z spun ca au nevoie de cel putin 3 zile pe saptamana la birou, iar 62% lucreaza deja full time de la birou, potrivit unui sondaj initiat de Genesis Property, din 1.208 de respondenti reprezentand mai multe generatii, la nivel national. 
Biroul este mai important pentru Gen Z decat pentru Mileniali, care simt nevoia sa lucreze din birou cel putin 3 zile pe saptamana in proportie de 56%, in timp ce in cazul Generation X procentul ajunge la 73%. In prezent, 51% dintre Mileniali si 65% dintre angajatii din Generatia X lucreaza in fiecare zi a saptamanii la birou.
"Stilul de lucru si de viata din ultimii ani a evidentiat, de fapt, cat de importanta este activitatea la birou, mai ales pentru cei din Gen Z, aflati la inceputul vietii profesionale. Pentru ei, experientele la birou, colaborarea cu echipa si socializarea sunt importante pentru dezvoltarea si evolutia in cariera, contribuind in acelasi timp la un echilibru sanatos intre viata la job si timpul liber. Tocmai din acest motiv, cei mai multi isi doresc sa petreaca tot mai mult timp la birou, iar crearea unui spatiu care anticipeaza viitorul muncii, prin spatii ultra-moderne si versatile, dar si comunitati si experiente relevante este deja obligatorie”, a spus Marcela Stancu, People Experience Director, Genesis Property. 
Peste jumatate dintre angajatii romani care au raspuns la sondajul Genesis Property lucreaza deja integral de la birou, 40% subliniind ca acest mod de lucru are un impact pozitiv asupra echilibrului dintre viata personala si cea profesionala, dar si asupra relatiei cu colegii. Principalele motive pentru care angajatii vor sa lucreze cat mai mult la birou este timpul petrecut cu echipa (57%), urmat de intalnirile in persoana cu clientii (28%) si obtinerea de vizibilitate pentru a spori sansele de promovare (16%). 
 
 
In plus, aproximativ 27% din angajatii din toate generatiile spun ca un mediu ideal de lucru la birou trebuie sa fie ospitalier si sa ofere multe facilitati, 21% vor spatii de lucru creative, care sa le ofere totodata si acces la cele mai noi tehnologii, iar circa 14% dintre respondenti vor zone de lucru de tip rezidential, cu o atmosfera informala, care sa-i faca sa se simta ca acasa.
Genesis Property anticipeaza viitorul muncii si a creat, astfel, YUNITY Park, prima implementare a conceptului imobiliar inovator YUNITY, care ofera un spectru larg de spatii, facilitati si experiente pentru angajati. In prezent, pe langa spatiile de birouri ultramoderne, cu standarde inalte de sustenabilitate, campusul YUNITY Park se remarca prin spatiul public special construit, care ofera o padure urbana de 1.000 de metri patrati, un amfiteatru in aer liber cu o capacitate de 1.500 de persoane, 2.000 de metri de alei pietonale si promenada etajata, oglinzi de apa in trepte si spatii creative pentru relaxare, intalniri si evenimente. Faza II a proiectului a fost finalizata anul trecut, cu o investitie de 20 de milioane de euro, iar YUNITY Park va intra anul acesta in ultima etapa de dezvoltare, cu accent pe experientele oamenilor. 
Sondajul Genesis Property a analizat care este parerea romanilor despre revenirea la birou a fost desfasurat in noiembrie-decembrie 2023, la nivel national, prin platforma iVox, pe un esantion total de 1.208 utilizatori de internet din Romania. Circa 49% dintre participanti sunt de sex feminin, iar peste 47% au un venit net mai mare de 4.000 de lei.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter