Anul 2023 este plin de provocari, in conditiile in care peste jumatate dintre angajati se asteapta la cresteri salariale curpinse intre 5 si 15%, iar 58% dintre angajatori sustin ca exista o penurie de forta de munca specializata, ceea ce face ca intre companii sa existe o concurenta puternica pentru atragerea celor mai buni salariati, potrivit unui studiu al Hays Romania. Un studiu al bestjobs releva ca, anul trecut, angajatorii din Romania au postat un numar record de 420.000 de joburi, in crestere cu 16,2% fata de 2022. Totusi, numarul de aplicatii a scazut cu peste 19% fata de 2021. Ce pot face angajatorii aflati in cautare de angajati calificati?
"Un aspect foarte important este brandul de angajator, care necesita timp si contributia fiecarui membru al echipei. Promovarea identitatii si culturii organizationale sunt esentiale pentru a atrage candidati de calitate. O marca de angajator puternica poate face diferenta in atragerea candidatilor talentati. Angajatorii trebuie sa aiba o abordare proactiva, adaptandu-si strategiile de recrutare. Integrarea noilor angajati in organizatii este cruciala, pentru ca strategia de recrutare este sterila daca procesul de integrare nu este eficient pentru a ajuta noii angajati sa se adapteze rapid si sa devina productivi", a declarat Cristina Profeanu, Managing Partner si Specialist HR in agentia de recrutare cristinaprofeanu.ro
Piata se confrunta cu o criza in crestere a fortei de munca. In multe cazuri, angajatorii sunt nevoiti sa aloce mai mult timp gasirii candidatilor potriviti din cauza lipsei acestora in anumite segmente, roluri sau profesii. Oamenii de HR intampina provocari semnificative legate de recrutare, iar vechile strategii nu mai sunt eficiente. Specialistii vin cu o serie de sfaturi pentru cei care intampina dificultati in a gasi angajati calificati:
- Crearea unei strategii de recrutare care sa porneasca de la identificarea nevoilor organizatiei si a pozitiilor deschise
- Descrierea competentelor, calificarilor, abilitatilor necesare pentru a indeplini rolurile respective
- Identificarea si diversificarea canalelor de recrutare potrivite
- Cresterea bugetelor dedicate canalelor de recrutare
- Proces de selectie transparent si echitabil
- Dialog si colaborare cu departamentele care solicita noi angajati
- Proces de integrare rapid si eficient.
"Simplul anunt pe platformele de recrutare traditionale nu mai aduce rezultatele dorite, ci este necesar ca angajatorii sa aloce bugete mai mari dedicate canalelor potrivite pentru atragerea de candidati. Aceste canale cuprind mai multe platforme traditionale, social media, executive search si networking. In acelasi timp, numarul aplicatiilor de calitate este in scadere, iar aceasta este una dintre cauzele principale ale acestei situatii este durata extinsa a proceselor de recrutare", completeaza Cristina Profeanu.
In ultimii ani a devenit tot mai vizibila tendinta angajatorilor de a apela la agentii de recrutare sau specialisti in domeniu, care sa ii ajute sa gaseasca anagjatii potriviti. Compania de recrutare a Cristinei Profeanu se concentreaza doar pe recrutarea de "white collars", adica personal calificat, cu studii superioare.