In primele sase luni din acest an, compania Ursa Romania a realizat o cifra de afaceri de 2,6 milioane de euro, ceea ce reprezinta o consolidare a vanzarilor la nivelul raportat in perioada similara a exercitiului financiar anterior. Pentru intregul an fiscal, obiectivul managementului societatii este de obtinere a unei cresteri de 5% - 6%, tinta fiind fezabila daca se are in vedere ciclicitatea specifica pietei de vata minerala, unde cererea se majoreaza, in mod traditional, in semestrul al doilea. In ceea ce priveste intregul sector analizat, in opinia conducerii Ursa Romania vanzarile se vor mentine la cotele din 2013, urmand sa atinga aproximativ 15 milioane de euro. Din punct de vedere structural, cea mai mare cerere a fost inregistrata in zona de est a Romaniei, insa produsele de calitate superioara s-au comercializat mai bine in regiunea de sud-est. O comparatie relevanta indica faptul ca in Capitala si zonele limitrofe, cererea este de 15 ori mai mare fata de restul tarii. Un element pozitiv este acela ca tot mai multi utilizatori au inceput sa ia decizia de achizitie a materialelor dupa realizarea unor calcule de eficienta energetica. "De exemplu, pentru un acoperis cu o arie de 150 mp, pretul mediu pentru o izolatie realizata cu vata de sticla de calitate premium, avand grosimea de 30 cm, este de circa 4.000 de lei, iar daca se foloseste un material de calitate inferioara, in aceleasi conditii rezulta o valoare a lucrarii de aproximativ 3.000 de lei. Daca fiecare consumator ar deveni constient de acest calcul, cu siguranta cererile pentru materialele din zona «basic» ar putea sa se reduca, in favoarea produselor de inalta performanta. Din pacate, greseala pe care o fac cei mai muti utilizatori este ca nu folosesc grosimea recomandata de minimum 30 cm la izolatiile acoperisurilor, dimensiunea cea mai intalnita fiind de 15 cm sau chiar mai putin. Astfel, economiile obtinute sunt compensate in maximum 3 ani de cresterile de pret la toate tipurile de energie, iar eficienta energetica este minima", a declarat Sorin Pana, director comercial al companiei.
***
URSA Romania este subsidiara companiei internationale omonime - unul dintre cei mai mari producatori de materiale izolatoare din Europa, care face parte din concernul international Uralita, cu o cifra de afaceri de 576,2 milioane de euro, in 2013. In Romania URSA este prezenta cu produsele sale de 20 de ani, comercializand doua branduri de vata minerala, respectiv Ursa Glasswool si vata minerala Ursa Terra, fabricate la unitatea de productie din Slovenia. Pentru informatii suplimentare, click aici