Industria locala a ferestrelor a inregistrat un recul puternic in 2009, urmand trendul impus de regresul consemnat in cadrul economei mondiale. O explicatie a scaderilor consemnate in Romania ar fi justificata de diminuarea drastica a resurselor financiare, precum si de modul haotic de expansiune a sectorului analizat in ultimii 10 ani. Astfel, potrivit tuturor previziunilor, nivelul diminuarii pietei in 2009 se apropie de 50% din valoarea cifrei totale de afaceri aferente anului trecut. Concurenta neloiala a reprezentat o problema reala a firmelor de pe piata.
Dragos Matei, director AGC Flat Glass Romania: "La nivelul lui 2009, piata autohtona de tamplarie ar putea consemna o scadere de aproximativ 40% - 45%, comparativ cu anul anterior. Este important de precizat ca sectorul constructiilor a avut un comportament eterogen (domeniul rezidential a inregistrat scaderile cele mai mari, iar cel a imobilelor de birouri s-a depreciat la o cota mai redusa). De asemenea, la produsele care au o componenta ce implica siguranta sau confortul (sticla laminata pentru prevenirea accidentelor, antiglont, antifoc, precum si cea pentru control solar) s-au inregistrat diminuari mai mici sau chiar usoare cresteri din punct de vedere al vanzarilor. Anticipam ca livrarile AGC in Romania vor inregistra, in acest an, scaderi de aproximativ 30%. Pentru exercitiul financiar urmator este dificil de prognozat ce se va intampla, situatia depinzand mult de contextul european, de masurile guvernamentale, de cursul pe care se va situa economia Romaniei etc. In general, suntem rezervati asupra evolutiei pietei, preconizand, in continuare, o usoara scadere. In domeniul nostru de activitate, beneficiarii se incadreaza in doua mari categorii: cei care se orienteaza exclusiv dupa pret si persoanele ce urmaresc, in special, calitatea produselor si a serviciilor. In ceea ce priveste sortimentele de baza, se pune presiune mare din punct de vedere al pretului, in vreme ce, la modelele complexe, se exercita cerinte legate de parametrii tehnici. Referitor la masurile implementate de compania noastra pentru limitarea efectelor negative ale crizei, am efectuat analize pentru a identifica posibilitatea de reducere a costurilor. La nivelul productiei am incercat limitarea pierderilor, luand si masuri de eficientizare energetica si de reducere a stocurilor care nu erau necesare. In acelasi timp, s-au efectuat restructurari logistice, prima etapa fiind constituita de procedura renegocierii contractelor cu firmele de transport. In ultimul timp, am pus accent pe promovarea caracteristicilor sticlei prin mijloace moderne, cu ajutorul internetului. De asemenea, s-a redus numarul de sedinte ce implicau transportul persoanelor cu avionul, in favoarea videoconferintelor. Am speranta ca, in a doua parte a anului viitor, piata autohtona va inregistra din nou cresteri, nu foarte spectaculoase, dar sigure si de durata. Economiile europene si cele din alte zone ale globului dau semne ce ne pot indreptati sa fim optimisti. Referitor la strategia de investitii, singurul lucru cert este ca bugetul de cercetare-dezvoltare nu va fi redus".
AGC Flat Glass produce peste 250 de sortimente de sticla pentru constructii.