Vanzarile companiei Tarkett au inregistrat o crestere organica de +4,2% in semestrul intai din acest an, ca rezultat al imbunatatirii activitatii operationale la nivelul majoritatii regiunilor unde firma activeaza, cu exceptia Rusiei si tarilor CSI, zonei Asia-Pacific (fara China) si Braziliei. Vanzarile nete au cumulat, astfel, in perioada mentionata anterior, circa 1,298 miliarde euro, fiind cu +1,9% mai mari, in termeni reali, fata de perioada anterioara si similara de referinta. O performanta deosebita a fost inregistrata de subsidiarele din zona EMEA (Europa, Orientul Mijlociu si Africa), unde, in intervalul ianuarie - iunie a.c. s-au consemnat afaceri de 471,6 milioane de euro, constituind o crestere organica de +5,7% si una in termeni reali de +2%. Cea mai buna performanta a avut-o divizia sport (ce se ocupa de proiecte din domeniul sportiv, echipand stadioane, sali specifice si alte asemenea obiective), cu o majorare organica de +11,7% a rulajului (sau +12,8% in termeni reali), pana la 180,5 milioane de euro, ca urmare a derularii unor ample lucrari in SUA si instalarii cu succes a tehnologiei hibride GrassMaster la stadioanele Stade de France si Arsenal. Comentand aceste rezultate, Michel Giannuzzi, CEO al corporatiei, a explicat ca „vanzarile nete si profitabilitatea s-au imbunatatit semnificativ, ca urmare a fructificarii beneficiilor induse de planul de reorganizare, precum si pe fondul derularii initiativelor de crestere a productivitatii, in contextul scaderii cotatiei materiilor prime si al majorarii cantitatilor comercializate. In America de Nord performanta a depasit asteptarile, iar diviziile EMEA si sport au atins niveluri-record ale rulajelor si indicatorului ajustat EBITDA, contracarate, insa, de scaderile din zona CSI”.
Previziunile pe termen scurt sunt optimiste, ca urmare a deprecierii euro si, implicit, scaderii anumitor costuri cu materiile prime. Un alt factor important de crestere va fi reprezentat de initiativele de imbunatatire a productivitatii, mai ales ca procesul de restructurare a inceput deja sa aiba rezultate pozitive.
***
In anul 2015, incasarile Tarkett au cumulat 2,715 miliarde euro, ceea ce reprezinta o majorare de +12,4% fata de 2014, dar reflecta o scadere organica de -0,3%, survenita mai ales ca urmare a problemelor din Federatia Rusa si CSI. Divizia EMEA a raportat insa, anul trecut, vanzari de 917,6 milioane de euro (+34,7% in termeni reali si +6,7% ca majorare organica), fiind mentionate in special performantele din statele nordice, Germania si tarile central-europene. In Romania, compania activeaza prin intermediul unei subsidiare (Tarkett SEE DOO - Reprezentanta, ce nu este obligata sa-si depuna rapoartele financiare la MFP), ale carei operatiuni comerciale sunt coordonate de divizia Tarkett Europa de Sud-Est. Potrivit analistilor din Serbia, fabrica Tarkett DOO Bačka Palanka, detinuta in totalitate de grupul francez si inclusa in divizia CSI, APAC si America Latina, ar fi realizat in 2013 un rulaj de 564,6 milioane de euro, fiind pe pozitia 418 a clasamentului celor mai mari companii din Europa Centrala, top realizat de Deloitte. In 2014, societatea din Serbia ar fi urcat pana la pozitia 308 din top, cu un rulaj de 695,4 milioane de euro.
Grupul Tarkett mai anunta ca activitatea din zona central si est-europeana va fi impulsionata in curand, odata cu punerea in functiune, din semestrul al doilea al lui 2016, a unei fabrici de placi din vinil de lux (LVT) pentru pardoseli, ce va fi inaugurata in Polonia. Informatii suplimentare, la www.tarkett.ro