RO EN
Coșul este gol

TARKETT: Se impun noi masuri de ajustare a pretului de comercializare

Vanzarile companiei Tarkett au inregistrat o crestere organica semnificativa, de +5,3%, in al doilea trimestru al acestui an, ca rezultat al unei activitati mai bune pe toate segmentele, ceea ce a determinat ca, in primul semestru a.c., cresterea organica sa ajunga la +3%. Vanzarile nete au cumulat, totusi, in perioada mentionata anterior (respectiv, in primele sase luni a.c.), circa 1,317 miliarde euro, fiind cu -3,4% mai reduse, in termeni reali, fata de perioada anterioara si similara de referinta, din cauza impactului negativ dat de fluctuatiile cursului valutar, precum si pe fondul efectelor adverse ale scumpirii principalelor materii prime, ce au marcat nefavorabil si indicii profitabilitatii, dar efectul pozitiv al modificarii pretului a mai imbunatatit rentabilitatea. O contra-performanta a fost inregistrata de subsidiarele din zona EMEA (Europa, Orientul Mijlociu si Africa), unde, in intervalul ianuarie-iunie 2018 s-au consemnat afaceri in scadere cu -3,5% in termeni reali (sau de -1,5% pe baze organice - LFL), inclusiv din cauza faptului ca in perioada analizata s-au consemnat fluctuatii puternice ale cursului de schimb, mai ales in ceea ce priveste lira sterlina si coroana suedeza. Cea mai buna situatie a fost insa raportata tot de divizia sport (ce se ocupa de proiecte din domeniul sportiv, echipand stadioane, sali specifice si alte asemenea obiective), cu o majorare organica de +9,6% a rulajului semestrial, in termeni reali. Comentand aceste rezultate, Glen Morrison, CEO al corporatiei, a explicat ca „la nivel de grup, prima jumatate a anului in curs a insemnat o performanta organica relativ solida, trendul accelerandu-se incepand cu trimestrul al doilea. Observam deja efectele pozitive date de ajustarea pretului si de masurile de reducere a costului, pe care le implementam, iar in al doilea semestru vom intensifica aplicarea acestora, pentru a combate proactiv cresterea anticipata a cheltuielilor cu materiile prime si cu transportul. Continuam sa investim in noi produse si servicii care vor stimula cresterea si suntem multumiti sa primim feed-back pozitiv din partea clientilor vizavi de noile produse lansate”.
Previziunile pe termen scurt nu se modifica, pe fondul mentinerii unor rezultate relativ bune dupa finalizarea procesului de restructurare si, asa cum se asteapta managerii companiei, actiunile de modificare in sens pozitiv a pretului de vanzare incep, treptat, sa aiba efectul scontat la nivelul anului in curs. In plus, programul de lansare a unor produse inovatoare, bine primite de clientii din intreaga lume, ar putea avea un efect pozitiv in urmatoarele doua trimestre. Totusi, la preturile curente, scumpirea preconizata a materiilor prime si a costurilor de transport ar putea avea un impact anual negativ de aproape -45 milioane de euro asupra EBITDA ajustat, din care -35 milioane de euro ar fi nivelul generat de cresterea cotatiei materiilor prime.
***
In 2016, incasarile Tarkett au cumulat 2,739 miliarde euro, dar reflecta o majorare extrem de fragila fata de 2015 (cand s-au raportat 2,715 miliarde euro), aspect survenit mai ales ca urmare a problemelor consemnate atunci in Federatia Rusa si CSI. Divizia EMEA a raportat insa, in 2016, vanzari de 906,5 milioane de euro, fiind mentionate in special performantele din statele nordice, Germania si tarile central-europene. Totusi, anul 2017 a insemnat o perioada mult mai favorabila pentru corporatie, cu vanzari de 2,841 miliarde euro, din care 926,4 milioane de euro au revenit diviziei EMEA. In Romania, compania activeaza prin intermediul unei subsidiare (Tarkett SEE DOO - Reprezentanta, ce nu este obligata sa-si depuna rapoartele financiare la MFP), ale carei operatiuni comerciale sunt coordonate de divizia Tarkett Europa de Sud-Est. Potrivit analistilor din Serbia, fabrica Tarkett DOO Bačka Palanka, detinuta in totalitate de grupul francez si inclusa in divizia CSI, APAC si America Latina, ar fi realizat in 2013 un rulaj de 564,6 milioane de euro, fiind pe pozitia 418 a clasamentului celor mai mari companii din Europa Centrala, top realizat de Deloitte. In 2014, societatea din Serbia ar fi urcat pana la pozitia 308 din top, cu un rulaj de 695,4 milioane de euro, in timp ce datele ulterioare, dar neconfirmate oficial (cuprinse intr-un raport de evaluare a afacerii Tarkett DOO - companie-mama si Tarkett Eastern Europe - companie-fiica a detinatoarei fabricii, care citeaza cel putin trei surse si a fost inaintat guvernantilor de la Belgrad), atesta cifre de afaceri de 506,8 milioane de euro in 2015 si 472,4 milioane de euro in 2016, cand s-ar fi lucrat cu 3.242 de angajati. In pofida scaderilor respective, in raport se arata ca ratele profitabilitatii au fost extrem de mari si neobisnuite, comparativ cu ratele medii de profitabilitate a afacerilor (inclusiv investitii straine) din Serbia, pentru cel mai recent exercitiu financiar analizat (respectiv, 2016), profitul net fiind de circa 920 milioane de dinari (circa 7,8 milioane de euro). Informatii suplimentare, la www.tarkett.ro

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter