RO EN
Coșul este gol

TARKETT: Crestere organica robusta, generata de rezultatele din EMEA

Vanzarile companiei Tarkett au inregistrat o crestere organica robusta, de +3,7%, in primul trimestru al acestui an, ca rezultat al unei activitati mai bune pe toate segmentele, fiind cu precadere nominalizate activitatile diviziei EMEA si, mai ales, ale sectiei sport. Vanzarile nete au cumulat, astfel, in perioada mentionata anterior (respectiv, in primele trei luni din 2019), circa 625 milioane de euro, fiind cu +10% mai mari, in termeni reali (dar la rate constante de schimb), fata de perioada anterioara si similara de referinta, pe fondul integrarii Lexmark in SUA si al unui impact pozitiv al tranzactiilor Forex, in special cu dolarul american. O performanta deosebita a fost inregistrata, totodata, de subsidiarele din zona EMEA (Europa, Orientul Mijlociu si Africa), unde, in intervalul ianuarie-martie 2019 s-au consemnat afaceri in crestere cu +4,7% in termeni reali (sau de +5,8% pe baze organice – LFL), inclusiv din cauza faptului ca in perioada analizata s-au consemnat cresteri cantitative insemnate fata de aceeasi perioada a anului anterior. Un context pozitiv a fost constatat in Marea Britanie si Scandinavia, trendul ascendent fiind sustinut in Europa Centrala, in timp ce in Franta s-a constatat o stabilizare, ceea ce a acoperit complet contra-performantele din Turcia si Orientul Mijlociu. Impactul cursului de schimb a fost mai putin nefavorabil ca anul trecut (-1,1%), deoarece doar coroana suedeza s-a devalorizat accelerat. Cea mai buna situatie a fost insa raportata tot de divizia sport (ce se ocupa de proiecte din domeniul sportiv, echipand stadioane, sali specifice si alte asemenea obiective), cu o majorare organica (LFL) de +19,4% a rulajului la trei luni sau de +29,1% in termeni reali. Comentand aceste rezultate, Fabrice Barthélemy, CEO al corporatiei, a explicat ca „Tarkett a consemnat o crestere dinamica in perioada de raportare, gratie performantei diviziei sport si vanzarilor optime in zona EMEA. In America de Nord, odata cu integrarea Lexmark, ne focalizam pe imbunatatirea eficientei operationale, iar in Federatia Rusa, tarile CSI si America Latina politica proactiva de pret ne ajuta sa contracaram efectele inflatiei si ale cursului de schimb valutar. Mediul de afaceri ramane, in general, provocator si marcat de o inflatie a costului materiilor prime, respectiv a celor de transport. Suntem multumiti ca am acoperit in totalitate aceste costuri in primele trei luni a.c. si, in 2019, ne axam pe administrarea pretului produselor noastre si pe imbunatatirea sustenabila a profitabilitatii”.
Previziunile pe termen scurt nu se modifica, pe fondul mentinerii unor rezultate relativ bune dupa finalizarea procesului de restructurare si, asa cum se asteapta managerii companiei, actiunile de modificare in sens pozitiv a pretului de vanzare continua sa aiba efectul scontat la nivelul anului in curs. In plus, programul de lansare a unor produse inovatoare, bine primite de clientii din intreaga lume, ar putea avea un efect pozitiv in urmatoarele trei trimestre.
***
In 2016, incasarile Tarkett au cumulat 2,739 miliarde euro, dar reflecta o majorare extrem de fragila fata de 2015 (cand s-au raportat 2,715 miliarde euro), aspect survenit mai ales ca urmare a problemelor consemnate atunci in Federatia Rusa si CSI. Divizia EMEA a raportat insa, in 2016, vanzari de 906,5 milioane de euro, fiind mentionate in special performantele din statele nordice, Germania si tarile central-europene. Totusi, anul 2017 a insemnat o perioada mult mai favorabila pentru corporatie, cu vanzari de 2,841 miliarde euro, din care 926,4 milioane de euro au revenit diviziei EMEA, dar in 2018, desi s-a reusit o crestere organica de +2,1%, vanzarile nete au ajuns la 2,83 miliarde euro, in scadere, in termeni reali, cu -0,2%, iar cifrele aferente EMEA nu au mai fost anuntate. In Romania, compania activeaza prin intermediul unei subsidiare (Tarkett SEE DOO – Reprezentanta, ce nu este obligata sa-si depuna rapoartele financiare la MFP), ale carei operatiuni comerciale sunt coordonate de divizia Tarkett Europa de Sud-Est. Potrivit analistilor din Serbia, fabrica Tarkett DOO Bačka Palanka, detinuta in totalitate de grupul francez si inclusa in divizia CSI, APAC si America Latina, ar fi realizat in 2013 un rulaj de 564,6 milioane de euro, fiind pe pozitia 418 a clasamentului celor mai mari companii din Europa Centrala, top realizat de Deloitte. In 2014, societatea din Serbia ar fi urcat pana la pozitia 308 din top, cu un rulaj de 695,4 milioane de euro, in timp ce datele ulterioare, dar neconfirmate oficial (cuprinse intr-un raport de evaluare a afacerii Tarkett DOO – companie-mama si Tarkett Eastern Europe – companie-fiica a detinatoarei fabricii, care citeaza cel putin trei surse si a fost inaintat guvernantilor de la Belgrad), atesta cifre de afaceri de 506,8 milioane de euro in 2015 si 472,4 milioane de euro in 2016, cand s-ar fi lucrat cu 3.242 de angajati. In pofida scaderilor respective, in raport se arata ca ratele profitabilitatii au fost extrem de mari si neobisnuite, comparativ cu ratele medii de profitabilitate a afacerilor (inclusiv investitii straine) din Serbia, pentru cel mai recent exercitiu financiar analizat (respectiv, 2016), profitul net fiind de circa 920 milioane de dinari (circa 7,8 milioane de euro). Pentru intervalul 2017-2018, analizele nu sunt disponibile, ca urmare a diversificarii subsidiarelor si marcilor coordonate de la unitatea din Serbia, care controleaza, in proportie de 50%, marile fabrici ale Tarkett din Federatia Rusa (AO Tarkett) si, evident, in proportie de 100% toate celelalte subsidiare ale corporatiei franceze din Europa de Est. Informatii suplimentare, la www.tarkett.ro

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter