RO EN
Coșul este gol

SAINT-GOBAIN: Vanzari stabile, conform estimarilor initiale

Grupul francez Saint-Gobain, liderul pietei mondiale de habitat, a anuntat pentru primul trimestru a.c. o diminuare organica de -1,1% a cifrei de afaceri (pe baze comparabile tip like-for-like - LFL), din cauza raportarii la o baza comparativa mai mare, sub aspect cantitativ, astfel incat nivelul incasarilor este mai degraba stabil, incluzand un impact pozitiv al pretului de +0,3%. In acelasi timp, diminuarea cantitativa a fost de -1,1% in intervalul analizat, iar pe fondul vanzarii diviziei Verallia North America afacerile au fost, de asemenea, afectate, ca urmare a efectului dat de modificarile structurale la nivel de holding (-3,2%). In schimb, deprecierea monedei europene, mai ales in raport cu dolarul american si lira sterlina, a generat un impact favorabil semnificativ, determinat de cursul de schimb valutar (+4,2% in ianuarie-martie a.c.), coroborat si cu aportul modificarii preturilor de comercializare (+0,3%), in pofida unei majorari usoare a cotatiei materiilor prime si deflatiei costurilor energetice. “Rezultatele din primul trimestru a.c. confirma estimarile initiale, care indicau vanzari nete consolidate de 9,859 miliarde euro, ca urmare a bazei dificile de comparare, mai ales ca in trimestrul intai din 2014 s-au inregistrat 9,874 miliarde euro. Pentru intervalul aprilie-decembrie 2015 estimam o imbunatatire graduala a situatiei, mai ales in Germania, precum si o dinamica deosebita a afacerilor cu sisteme pentru acoperis in SUA. Segmentele pietei de constructii din Franta vor ramane provocatoare in exercitiul financiar actual, iar din aceasta perspectiva, multumita programului propriu de reducere a costurilor pe toate planurile (aflat in implementare), putem confirma obiectivul Saint-Gobain de a majora profitul operational pe baze LFL”, a declarat Pierre-André de Chalendar, presedinte si CEO al Saint-Gobain. Pentru fiecare divizie in parte, analiza structurala din primele trei luni ale lui 2015 indica fluctuatii LFL ale vanzarilor de +2% in cazul sectiei de materiale inovatoare (+5,8% pentru divizia de sticla float si -2,2% pentru cea de materiale de inalta performanta), -3% la departamentul de produse pentru constructii (cu un salt de +0,9% raportat de sectia de solutii pentru interior si o scadere de -7,2% pentru cea de solutii exterioare), -2,6% la distributia de materiale de constructii, respectiv +2,5% la departamentul de ambalaje (Verallia). Pe regiuni geografice, Saint-Gobain a anuntat o scadere organica de -4,7% in Franta, precum si fluctuatii LFL sau organice de +0,9% in celelalte tari vest-europene, -9,7% in America de Nord si +4% in Asia si statele emergente (inclusiv cele din Europa de Est, unde se afla si Romania). Referindu-se la zona est-europeana, managerii corporatiei franceze au aratat insa ca rata de crestere a afacerilor Saint-Gobain s-a majorat vizibil, iar in trimestrul al doilea activitatea comerciala va fi mai dinamica decat in precedentele trei luni, in timp ce consumul populatiei, in ceea ce priveste produsele grupului (furnizate pe piata de habitat), se va majora constant. Pana la finele acestui an, Saint-Gobain va fructifica, astfel, cresterea economica din SUA, Asia si tarile emergente, in pofida unor probleme punctuale survenite pe continentul nord-american, iar in vestul Europei recuperarea graduala va fi subminata, cel putin pe termen scurt, de declinul tot mai pronuntat din Franta si de anumite aspecte economice incerte in Germania. In schimb, in Asia si tarile emergente (inclusiv cele din Europa de Est) ar putea avea loc o crestere organica optima. In acest context, corporatia va monitoriza cu atentie lichiditatile sale si puterea financiara de care dispune, urmarind sa mentina un flux ridicat de numerar, inclusiv prin acordarea unei prioritati deosebite politicii de majorare a pretului produselor Saint-Gobain, impuse de sporirea usoara a cotatiei materiilor prime, concomitent cu deflatia costurilor energetice. De asemenea, grupul isi propune sa-si diminueze costurile operationale cu inca 400 milioane de euro in plus fata de nivelul economisit in 2014. Pentru 2015, cheltuielile de capital (investitiile) vor fi ajustate in consecinta, sub un prag estimat la 1,6 miliarde euro, in timp ce proiectul de achizitii strategice si renuntari la anumite afaceri care se dovedesc a fi neprofitabile va fi aplicat in mod sustinut. La acest capitol, conducerea holdingului a anuntat ca intentioneaza sa finalizeze procesul de renuntare la afacerile Verralia (cu oferte asteptate sa se concretizeze in semestrul al doilea a.c. si sa-si urmeze planul de a obtine pachetul de control ce va permite integrarea grupului Sika.
***
Dupa cum se arata in cadrul unui comunicat anterior, afacerile din Romania ale grupului Saint-Gobain au sporit cu 5% in 2013 fata de exercitiul financiar precedent, depasind pragul de 700 milioane de lei, echivalentul a circa 156,7 milioane de euro, in timp ce rezultatele financiare operationale ale filialelor locale s-au imbunatatit considerabil. Previziunile conducerii companiei pentru anul in curs se mentin pozitive, trendul de crestere a rezultatelor operationale, cel putin pe baze LFL, urmand a fi consemnat si in 2015, cand holdingul aniverseaza 350 de ani de existenta. In Romania, Saint-Gobain include patru societati (Saint-Gobain Construction Products, cu diviziile Isover, PAM, Rigips si Weber; Saint-Gobain Glass Romania, cu sectiile Glass si Abrazivi; MTI Impex Brasov si Brodrene Dahl), avand circa 1.100 de angajati si 12 unitati de productie in opt centre industriale localizate in Brasov, Branesti, Calarasi, Ploiesti, Satu Mare, Tulcea, Turda si Suceava. Pentru informatii suplimentare, click aici!

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter