Roca Romania, unul dintre principalii furnizori de obiecte sanitare ceramice de provenienta spaniola din tara noastra, a realizat o cifra de afaceri de 14 milioane de euro in 2022, la capatul unui an in care efectele inflatiei si ale dificultatilor din lanturile de aprovizionare au avut un impact major asupra pietei de materiale pentru constructii si finisaje. Rulajul companiei a fost cu 16% peste nivelul de 12 milioane de euro realizat in 2021.
"Efectele cresterii preturilor au fost consistente atat in privinta profitabilitatii, cat si a capacitatii de-a gestiona evolutia stocurilor in functie de evolutia vanzarilor versus dificultatile din lantul de aprovizionare. Pot spune ca, in acest context, ne-am descurcat admirabil in 2022. In continuare, obiectivul nostru este sa ne mentinem pe trendul de crestere inceput in urma cu mai bine de 10 ani, sa continuam sa dezvoltam si sa diversificam gama de produse comercializate in Romania, sa ne consolidam pozitia de furnizor preferat si, nu in ultimul rand, sa ne asiguram ca afacerea companiei este sustenabila in acest mediu volatil, cu care ne confruntam incepand cu 2020", a declarat Cornel Costache, manager de operatiuni in cadrul Roca Romania.
In opinia sa, piata de obiecte sanitare ceramice a avut o evolutie sinusoidala in 2022. In primul semestru, vanzarile au fost pe un trend ascendent, insa, in a doua jumatate a anului, acestea au inregistrat un declin in raport cu perioada similara din 2021.
"Pentru 2023, previziunile indica mai degraba o contractie, uitandu-ne la ceea ce se intampla pe piata imobiliara, cel putin in prima parte a anului 2023, dar sunt multe variabile la nivel global care pot influenta evolutia pietei si-a economiei in general.
Importurile vor ramane predominante, situate la circa 70%-80% din totalul pietei, iar acestea vor evolua in linie cu cererea, care estimam ca se va afla in scadere in 2023", a precizat Cornel Costache.
Ca noutate fata de anii anteriori, in planul cererii managerul Roca Romania indica o atentie mai mare a cumparatorilor la elementele de sustenabilitate a produselor, la componenta ecologica si la impactul pe care aceste produse il au in consumul de apa/ energie etc. In ceea ce priveste criteriile de achizitie a obiectelor sanitare ceramice, acestea nu s-au modificat in ultimii ani, fiind importante, in continuare, designul, pretul, notorietatea brandului (asociata de obicei cu calitatea produselor), dar si functionalitatea acestora.
***
Roca Obiecte Sanitare, parte a grupului spaniol Roca, comercializeaza obiecte sanitare ceramice, baterii, mobilier de baie, cazi si cadite de dus, precum si accesorii pentru baie. Compania comercializeaza, la nivel national, produse marcile Roca, Armani Roca, Laufen, Fayans si Jika, avand parteneriate cu peste 30 de distribuitori autorizati, in toate orasele mari ale tarii. Compania functioneaza ca reprezentanta comerciala a grupului Roca, avand sediul, birourile si depozitul in Bucuresti, pe Bd. Preciziei.