Compania Regata, specializata in importul si distributia de placi ceramice si alte materiale de constructii, estimeaza o crestere de pana la 20% a cifrei de afaceri din 2012, la circa 30 milioane de euro, dupa ce anul trecut a inregistrat o crestere a vanzarilor de gresie si faianta. Principalul obiectiv pe termen lung al societatii este mentinerea trendului ascendent si diversificarea portofoliului de produse. Potrivit oficialilor Regata, principalii factori care au determinat evolutia afacerilor din ultimul timp au fost reprezentati de mentinerea preturilor de comercializare a produselor la nivelul din 2010 sau chiar de reducerea acestora, prin promotii si oferte speciale.
Catalin Misu, director general al Regata: "In urmatoarea perioada nu ne asteptam la un trend ascendent al vanzarilor similar celui din anii 2005-2007, insa vom consemna cu siguranta o crestere a cererii de placi ceramice. Estimam o valoare de 110 milioane de euro a vanzarilor pe piata specifica, insa nu credem ca aceasta cifra reflecta consumul intern. Compania noastra a fost premiata atat la nivel local, cat si pe plan national (in cadrul clasamentelor realizate de camerele de comert si de Consiliul National pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii), ocupand prima pozitie in aceste topuri. In ansamblu, sectorul autohton de gresie si faianta este, actualmente, bazat pe importuri, producatorii interni nefiind, deocamdata, competitivi din punct de vedere al preturilor. Totusi, acestia beneficiaza de avantajul exporturilor in ponderea vanzarilor. In ceea ce priveste utilizatorii de placi ceramice, majoritatea clientilor isi vor forma deciziile de achizitie in functie de aspect si de bugetul disponibil. Totusi, pentru a raspunde cat mai multor cerinte, am depus un efort considerabil pentru a avea in portofoliu cat mai multe si diversificate produse, la preturi accesibile. In ansamblu, decizia de cumparare a placilor ceramice este determinata, in principal, de preferintele individuale ale clientilor si pe plan secundar de pret. Din punct de vedere al tendintelor de design, anul acesta vor fi preferate, in continuare, culorile vii, calde si modelele simple. Inca din 2011, am inregistrat o crestere a vanzarilor de placile decorative si brauri, care confera un stil deosebit incaperilor. Dintre sortimentele noi lansate pe piata, am consemnat livrari optime pentru seriile «deluxe», care se caracterizeaza printr-un design special, cu texturi in relief. Principalele regiuni in care am avut rezultate optime sunt judetele Ilfov, Dambovita si Mures".