Volumul vanzarilor de placi ceramice s-a contractat cu aproximativ 18% in 2023 in raport cu anul anterior, in timp ce cifra de afaceri din sector s-a redus cu peste 20%, potrivit lui Alexandru Tinta, administratorul grupului Premier Com, specializat in importul si comercializarea de gresie, faianta, parchet, mocheta si alte elemente de finisaj pentru constructii si amenajari interioare.
In acest context, cifra de afaceri a companiei a crescut, in 2023, cu aproximativ 20% fata de nivelul anului anterior, pana la 20 milioane de euro.
"Evolutia inregistrata in 2023 s-a bazat pe cresterea numarului de clienti, dar si pe dezvoltarea portofoliului de produse din gama de gresie si faianta si implementarea acestor noi produse atat pe piata traditionala, cat si in retelele de tip DIY. Un alt element de crestere a fost site-ul www.premiercom.ro. Vanzarile directe nu au fost spectaculoase, dar site-ul a devenit un instrument valoros pentru partenerii nostri, care vad in timp real evolutia stocurilor, produsele nou intrate sau termenele de achizitie pentru marfa in curs de aprovizionare", a precizat Alexandru Tinta.
Pentru 2024, managerul estimeaza o crestere de aproximativ 15% a afacerilor pe piata locala, in contextul in care anticipeaza o noua reducere a consumului de placi ceramice. De asemenea, in opinia sa, printre provocarile acestui an se afla instabilitatea politica la nivel global, care poate bloca grav lanturile logistice, dar si fluctuatia majora a costurilor cu energia.
"In fabricarea placilor ceramice costurile energetice, in special gazul, sunt un element decisiv asupra pretului final al produselor. Totusi, vor fi si oportunitati, care, pentru compania noastra, raman legate de extinderea retelei de showroomuri, precum si de accesarea pietelor din tarile invecinate cu Romania. Suntem in plin proces de pregatire a inceperii activitatii in Ungaria in 2024, iar in 2025 vom demara operatiuni si in Bulgaria si Republica Moldova", a adaugat administratorul Premier Com.
In 2020, compania a deschis la Bucuresti, pe strada Valea Cascadelor, un showroom de aproximativ 1.500 mp, cu brandul Nativo. Un alt obiectiv strategic al companiei este extinderea retelei de centre de prezentare.
"Vrem sa folosim acest brand pentru o retea de showroomuri pe care sa o extindem treptat, in functie de rezultatele pe care o sa le obtinem in cele doua proiecte pilot pe care le avem in desfasurare. Astfel, la Urziceni avem demarata o investitie proprie, care consta in constructia unui showroom de 700 mp, iar la Tulcea am inchiriat un spatiu comercial de aproximativ 400 mp, unde vom amenaja un showroom cu faianta, gresie, parchet laminat si accesorii, plus mocheta", a mai spus Alexandru Tinta.
***
Premier Com livreaza produse in peste 300 de magazine si centre de bricolaj, deruland parteneriate cu o serie de retele de bricolaj, precum Leroy Merlin, Hornbach, Brico Dépôt, Arabesque, Mathaus. Compania detine si o flota proprie de transport si spatii pentru depozitare care ii asigura logistica in toata tara. In prezent, grupul, cu sediul central in Slobozia, include mai multe divizii, pe langa Premier Com organizatia incluzand si firmele Premier Flooring Group (distributie de pardoseli calde si instalatii), Premier Distribution (distributie de parchet) si Premier Transport Auto. Platforma logistica din Slobozia are o arie de 80.000 mp, unde functioneaza hale cu o suprafata totala de 25.000 mp.