RO EN
Coșul este gol

POLICOLOR: Proiectele de termoizolare vor sprijini piata vopselelor in 2014

Intrarea in vigoare de la inceputul anului in curs a noii directive europene privind eficienta energetica si implementarea strategiei 20/20/20 la nivelul tuturor tarilor membre vor impulsiona proiectele de termoizolare si, implicit, vanzarile de lacuri si vopsele, potrivit opiniei lui Marius Vacaroiu, CEO al grupului Policolor-Orgachim. "Programul national de reabilitare termica a devenit o parte importanta a sectorului de constructii si, prin urmare, a pietei de lacuri si vopsele. Este un aport binevenit si speram ca activitatea de reabilitare va continua si isi va mari ritmul. Pentru ca in acest an intra in vigoare si planul european 20/20/20, avand drept tinta principala reducerea emisiilor de CO2 cu 20% pana in 2020, credem ca proiectele de termoizolare vor fi impulsionate", a declarat managerul Policolor. In 2014, conducerea companiei va investi in dezvoltarea de noi solutii si produse care vor completa portofoliul de lacuri si vopsele, dupa ce in 2013 cea mai mare cerere a fost generata de vopselele lavabile din gamele Spor, CasaBella, precum si de noul Vinarom. Alte materiale inovatoare lansate de Policolor anul trecut au fost reprezentate de solutiile Spor Test Culoare si Spor Vopsea Rosturi. Din punct de vedere regional, sudul si estul tarii au inregistrat cea mai mare parte a cererii, situatie explicabila prin faptul ca in zona Munteniei, in special in municipiul Bucuresti si judetul Ilfov, se deruleaza o activitate mai ridicata in sectorul constructiilor. Totodata, vanzari importante au fost realizate si in Moldova.
 
Stabilizare a vanzarilor cantitative de vopsele
Piata locala de lacuri si vopsele s-a caracterizat, anul trecut, prin orientarea preponderenta a consumatorilor catre pret, ceea ce a determinat o stabilizare a vanzarilor cantitative din domeniu, concomitent cu o scadere valorica usoara a acestora. "Drept urmare, estimam ca, fata de anul precedent, in 2013 s-ar putea inregistra o scadere cu cateva procente a valorii totale a pietei de lacuri si vopsele. Din punct de vedere structural, cele mai mari vanzari s-au raportat pe categoria vopselelor lavabile, acestea inregistrand chiar o crestere fata de nivelul din 2012. De asemenea, anul trecut s-a concretizat tendinta consumatorilor de a se implica personal in proiectele de renovare, operatiunile de bricolaj fiind cele care au sustinut piata, in timp ce consumul din sectorul de constructii s-a mentinut la un nivel moderat. In 2014 vom avea o crestere doar daca proiectele de investitii in infrastructura sunt implementate, iar companiile private reiau proiectele amanate", a declarat Marius Vacaroiu. Printre tendintele enuntate pentru anul in curs de managerul Policolor se afla faptul ca puterea de cumparare a populatiei, factor decisiv in evolutia bunurilor de larg consum, nu va consemna un salt spectaculos. "Putem deduce, astfel, ca alegerile vor fi dictate, in continuare, de bugetele alocate, iar orientarea va fi catre produse cu un raport calitate/pret optim. In aceste conditii Policolor si-a propus sa depuna toate eforturile pentru a pastra aceleasi preturi la raft, desi se poate ca preturile materiilor prime sa se majoreze", a mai spus Marius Vacaroiu.
***
Potrivit celor mai recente date disponibile, in 2012, sectorul local de lacuri si vopsele a inregistrat o diminuare de 10% fata de nivelul din 2011, pana la circa 300 milioane de euro. Chiar si in acest context, afacerile Policolor au sporit, in acelasi interval, cu 16%, la 138,2 milioane de lei, potrivit portalului Ministerului Finantelor Publice. Conducerea companiei nu a definitivat inca situatia financiara pentru anul 2013. Pentru informatii suplimentare, click aici!
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter