Puterea de cumparare a populatiei s-a mentinut la un nivel scazut in 2012, reducerea bugetelor alocate de populatie pentru achizitia placilor ceramice determinand o analiza mai atenta a ofertei disponibile pe piata si selectia produselor caracterizate de un raport optim calitate-pret. Potrivit opiniei directorului de vanzari al producatorului local de gresie si faianta Lasselsberger, detinatorul marcii Cesarom, acesti factori au determinat o diminuare a valorii medii de achizitie a placilor ceramice in anul 2012 si, concomitent, o crestere a concurentei pe segmentul de produse din gamele economice. "Piata de placi ceramice va inregistra, in 2013, o tendinta usoara de crestere, influentata de finalizarea lucrarilor la proiectele de apa si canalizare in sate si comune. In ceea ce priveste importurile, majorarea costurilor logistice au generat o scadere cantitativa a acestora in 2012", a declarat Sergiu Apolzan, Director de Vanzari al Lasselsberger. Chiar si in contextul dificil inregistrat pe piata anul trecut, conform oficialului companiei, populatia a incercat sa se alinieze tendintelor internationale in domeniul amenajarilor interioare, printre principalele criterii de achizitie a placilor ceramice aflandu-se cele de ordin estetic (cromatica si design), urmate de calitate si pret. "Se pastreaza in tendinte preferintele pentru contraste cromatice. Folosirea elementelor de decor in culori puternice si cu o grafica minimalista accentueazǎ dinamica spatiului ambiental", a precizat Sergiu Apolzan.
Lansare a noi zece colectii de placi ceramice, in 2013
Cesarom a lansat pentru acest an zece colectii de placi ceramice tinand cont de tendintele prefigurate in domeniu, respectiv colectiile denumite Creta, Fantasy, Life, Madras, Magnet, Metropolis, Onix, Opal, Primavera si Satin. "In materie de amenajare interioara sunt in tendințe placile ceramice cu suprafata mata sau lucioasa si finisaje ce imbina diverse efecte optice. Vor mai fi solicitate preponderent materiale cu insertii de detalii metalice tip «glamour», in culori contrastante sau in nuante deja consacrate. Am observat ca romanii sunt atrași in special de placile de decor care prelucreaza elemente din natura sau detalii vestimentare, cu motive florale sau geometrice (lemn, piatra, material textil, piele, produse metalice etc.). In acelasi timp, se observa o modificare a preferintelor populatiei pentru placile de dimensiuni mai mari (20 x 40 cm sau 25 x 50 cm)", a mai spus Sergiu Apolzan. Informatii suplimentare, la www.cesarom.ro