RO EN
Coșul este gol

HENKEL: Scadere cu 2,8% a vanzarilor de adezivi din trimestrul intai

Vanzarile de adezivi realizate de grupul german Henkel la nivel international in primele trei luni ale anului in curs s-au situat la 1,94 miliarde euro, fiind in scadere cu 2,8% fata de nivelul din aceeasi perioada din 2012. Afacerile din domeniu au fost afectate, conform celui mai recent raport financiar publicat de companie, de reducerea comenzilor provenite de pe segmente-cheie, in special pe pietele dezvoltate. "In pofida dificultatilor din domeniu, am reusit sa obtinem rezultate favorabile, in special din punct de vedere al profitului operational, care s-a majorat cu 10% fata de perioada ianuarie-martie 2012, pana la 314 milioane de euro. Masuri precum alinierea stricta a portofoliului de produse la cele mai noi sisteme propuse de clienti, precum si renuntarea la activitatile mici, conexe si fara importanta strategica, au continuat a fi implementate si in primele trei luni ale anului in curs", se arata in raportul trimestrial al grupului Henkel. Din punct de vedere regional, vanzarile de adezivi si mortare uscate au fost eterogene, cele mai bune performante fiind obtinute, in continuare, de pe pietele cu economii aflate in curs de dezvoltare. Astfel, cresteri importante ale vanzarilor au fost raportate de subsidiarele din Europa de Est (in pofida contextului economic dificil si a climei nefavorabile constructiilor) si din America Latina. Evolutii importante au fost inregistrate in Africa si Orientul Mijlociu, in special in India. Activitatea de pe pietele dezvoltate s-a situat, insa, sub nivelul trimestrului intai din 2012, ca urmare a deteriorarii conditiilor economice generale. Trendul afacerilor a fost negativ, mai ales in Europa de Vest, o usoara scadere a cererii fiind raportata si de filialele Henkel din America de Nord.
 
Sky Tower este cea mai noua referinta pentru adezivii Ceresit
Henkel Romania, subsidiara locala a grupului german Henkel, cu afaceri anuale de 136 milioane de euro, a furnizat adezivi si mortare uscate pentru executia lucrarilor de finisare a unor proiecte de referinta pentru piata locala a constructiilor, cum ar Sky Tower (cea mai inalta cladire din Bucuresti) a noului terminal al Aeroportului International "Henri Coanda". Valoarea totala a produselor livrate pentru lucrarile la Sky Tower s-a situat la circa 150.000 de euro, in timp ce pentru finisajele aeroportului din Otopeni au fost furnizate sisteme de adezivi pentru gresie si faianta. Alte proiecte pentru care compania livreaza materiale de constructii sunt reprezentate de noile magazine ale retelei Cora (adezivi pentru sisteme termoizolante pe baza de vata minerala) si reabilitarea termica a blocurilor de locuinte, ce reprezinta circa 2% din cifra de afaceri a diviziei de adezivi si mortare uscate din cadrul Henkel Romania. "Programul guvernamental se desfasoara, insa, cu dificultate, mai ales in ceea ce priveste realizarea platilor si calitatea produselor si serviciilor. Ne-a fost foarte greu sa gasim lucrari ai caror beneficiari sa indeplineasca conditiile de calitate necesare", a precizat Andrei Dumitrescu.
 
Obiective ambitioase privind derularea afacerilor in perioada urmatoare
Principalul obiectiv stabilit de reprezentantii Henkel Romania vizeaza dezvoltarea marcii de adezivi Moment si promovarea intensa a acesteia pentru a deveni a doua marca din punct de vedere al ponderii din cifra de afaceri a diviziei de materiale pentru finisare. Alte proiecte avute in vedere pentru perioada urmatoare se refera la perfectionarea profesionala a angajatilor proprii prin realizarea de investitii in educarea fortei de munca in sensul respectarii normelor in constructii, precum si dezvoltarea canalelor de distributie de care beneficiaza la nivel local. In acest sens, prin intermediul Academiei Tehnice Henkel se are in vedere instruirea profesionala a peste 15.000 de participanti prin organizarea a circa 1.000 de ore de training. In ceea ce priveste preturile de comercializare a produselor, pentru acest an conducerea companiei i-a in considerare o majorare de 3%-4% a acestora, ca urmare a cresterii costurilor de transport, a accizei care se calculeaza la cursul valutar si a evolutiei cotatiei materiilor prime. Informatii suplimentare, la www.henkel.ro
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter