Afacerile cu adezivi ale producatorului german de materiale de constructii si alte bunuri de larg consum Henkel au continuat cresterea profitabila din 2012, vanzarile depasind 8,25 miliarde euro in urma unei majorari cu 3,6% fata de nivelul din 2011. Trendul ascendent al vanzarilor, estimat si la nivel national de reprezentantii subsidiarei din Romania a concernului, a fost confirmat prin raportarile pozitive din Europa de Est, dezvoltarea afacerilor respective fiind sustinuta de investitiile semnificative realizate de Henkel pentru dezvoltarea productiei de adezivi pe pietele emergente. Astfel, in 2012 compania a finalizat constructia noii fabrici de adezivi de la Roznov (judetul Neamt), in urma unei investitii de circa 10 milioane de euro. De asemenea, producatorul marcii Ceresit a mai finalizat, in primele luni ale acestui an, o alta investitie de 3,5 milioane de lei, pentru eficientizarea energetica a unitatii de fabricatie din Pantelimon. In urma investitiilor recente, compania si-a majorat capacitatea de productie cu 200.000 de tone pe an, iar valoarea totala a investitiilor realizate de companie in Romania a depasit 40 milioane de euro.
Performante deosebite ale diviziei de adezivi si mortare uscate au fost obtinute in cadrul celorlalte piete emergente, in special in regiunea Africa/Orientul Mijlociu, cresterile din aceste zone fiind de peste 10%. Profitul operational ajustat al diviziei a crescut cu 15,9% in 2012, pana la un nou nivel-record de 1,246 miliarde euro.
Majorare cu 6,2% a vanzarilor din Europa de Est
In ansamblu, afacerile Henkel au crescut, anul trecut, pana la 16,5 miliarde euro, situandu-se la un nivel cu 5,8% superior celui din 2011. Din punct de vedere regional, subsidiarele din Europa de Vest au inregistrat vanzari de 5,6 miliarde euro, situandu-se la nivelul anului trecut, in timp ce vanzarile din Europa de Est au crescut cu 6,2%, pana la circa 3 miliarde euro. In regiunea Africa/Orientul Mijlociu, incasarile au evoluat nominal cu 15,3%, pana la 1,077 miliarde euro, datorita, in special, cererii din Emiratele Arabe Unite, Algeria si Egipt. Afacerile din America de Nord s-au majorat cu 11,3% pana la 3 miliarde euro, iar cele din America Latina au scazut usor (-0,4%), pana la 1,062 miliarde euro. In regiunea Asia-Pacific, vanzarile au sporit cu 13,1%, pana la 2,6 miliarde euro, performanta generata de cresterile de ordinul a doua cifre din China si India.
In ansamblu, veniturile de pe pietele emergente (Europa de Est, Africa/Orientul Mijlociu, America Latina si Asia (fara Japonia) s-au majorat nominal cu 9,3% pana la 7,1 miliarde euro. "Consider ca pietele pe care activam vor fi, in continuare, marcate de instabilitate si o puternica volatilitate. Desi compania Henkel este deja bine pozitionata in cadrul tuturor sectoarelor de activitate, vom continua sa simplificam si sa ne imbunatatim procesele pentru a putea reactiona mai rapid decat competitorii nostri. Ne asteptam la o crestere organica a cifrei de afaceri a companiei si in anul fiscal 2013, cuprinsa intre 3 si 5 procente", a declarat Kasper Rorsted, CEO al grupului Henkel. Informatii suplimentare, la www.henkel.ro