RO EN
Coșul este gol

FABRYO: Investitii in siguranta angajatilor, marci proprii si lansari de produse noi

Producatorul de lacuri si vopsele Fabryo, parte a grupului olandez AkzoNobel, are ca obiectiv principal consolidarea pozitiei de lider pe piata produselor decorative din Romania. In acest sens, compania va continua investitiile in sanatatea si siguranta angajatilor, in marcile proprii, savana, APLA si Sadolin, si pregateste lansarea, in 2021, de produse noi. 2020 a fost un an al incertitudinilor, conducerea Fabryo spunand ca este pregatita sa infrunte noile provocari, mizand pe flexibilitate si capacitatea de adaptare, calitati exersate intensiv in 2020.
Interviu cu Alexandra Chirica, director de strategie si marketing la Fabryo Corporation si manager cu o experienta profesionala de peste 6 ani pe piata materialelor de constructii si mai mult de 15 ani in management si marketing.
 
- Cum a evoluat piata de lacuri si vopsele in 2020 si care sunt previziunile pentru 2021?
- Potrivit studiului Interbizz din 2019, piata produselor decorative (incluzand categoriile: vopsea lavabila, lac, email si tencuiala decorativa) era estimata la aproximativ 144 milioane de litri si 272,5 milioane de euro. Pana in 2019, aceasta piata a fost pe trend crescator, cu niveluri de crestere anuale pana in 10%. Totusi, 2020 a fost un an cu multe provocari. Nu avem inca date disponibile pentru evolutia pietei in 2020, dar ne asteptam ca tendintele sa fie mai putin promitatoare.
Este adevarat ca, din cauza pandemiei, multa lume a stat mai mult acasa si a inceput sa observe ce imbunatatiri ar putea face prin casa sau prin gradina. Astfel au fost persoane care s-au decis sa inceapa proiecte de renovare/ redecorare. Pentru 2021, este dificil sa facem predictii din cauza contextului existent atat pe plan local, cat si global. 2020 ne-a pregatit in sensul de a fi mai flexibili, sa ne adaptam situatiilor neprevazute, deci in 2021 suntem mai bine antrenati de a actiona ca atare.
 
- Ce obiective aveti stabilite pentru perioada urmatoare?
- Compania noastra este concentrata sa isi intareasca pozitia de lider in piata produselor decorative in Romania deservindu-si cat mai bine clientii si dezvoltand relatii cat mai puternice cu furnizorii nostri. Acest lucru este posibil acordand atentie speciala angajatilor si brandurilor noastre. Investim constant in crearea de conditii cat mai sigure de munca in toate punctele noastre de lucru. Investim, de asemenea, constant in marcile noastre. In 2021 vom lansa noi produse si vom continua sa ne sustinem prin comunicare pe diferite medii brandurile noastre etalon - savana, APLA si Sadolin. Incepem anul prin relansarea designului de ambalaj pentru produsele comercializate sub marca savana, cu un logo si un aspect mai energizant si care inspira. Si vestile bune vor continua va vom anunta la momentul potrivit. 
 
- Ce impact a avut pandemia de Covid-19 asupra business-ului?
- In 2020 si, totodata si in 2021, prioritatea pentru AkzoNobel - companie din care Fabryo face parte - este de a-si mentine angajatii, familiile lor si partenerii sanatosi si in siguranta. Am monitorizat si vom continua sa monitorizam permanent situatia pandemiei si sa luam toate masurile cerute. Sustinem pe deplin si ne conformam cerintelor legale atat la nivel local, cat si national. Am functionat si continuam sa ne desfasuram activitatea cu toate masurile de preventie necesare, in asa fel incat sa ne deservim clientii cat mai bine si sa ne mentinem afacerea operationala. Am incurajat si incurajam in continuare ca angajatii sa isi desfasoare munca de acasa atunci cand activitatea le-o permite. Am functionat in toata aceasta perioada, fiind increzatori, dar precauti. 
 
- La ce concluzii ati ajuns, dupa un an de pandemie?
- Atitudinea noastra este sa transformam provocarile in oportunitati de crestere. Cea mai mare provocare pe care 2020 ne-a adus-o a fost reducerea capacitatii de a face predictii privind evolutia pietei. Aceasta insa ne-a crescut capacitatea de a ne adapta la un mediu mereu in schimbare.
In concluzie, suntem mandri de realizarile noastre din 2020. Am reusit sa fim mereu operationali, adaptandu-ne tuturor masurilor necesare pentru siguranta la locul de munca, continuand sa ne deservim consumatorii si clientii. Am acordat deplina prioritate crearii unui mediu de lucru sigur pentru angajatii nostri. Am lansat produse noi, ne-am sustinut brandurile si ne-am implicat in diverse proiecte sociale, fiind alaturi de comunitatile din zonele in care activam. De exemplu, am fost parteneri in proiectul "Street delivery", in Bucuresti, avand o contributie si in aceasta perioada dificila in a da mai multa culoare imprejurimilor unde locuim. 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter