RO EN
Coșul este gol

ANALIZA: Vanzari globale de placi ceramice de 136 miliarde USD

Placile ceramice sunt materiale anorganice si non-metalice, realizate prin arderea la temperaturi foarte ridicate a unor materiale precum lutul, alumina, carburile de siliciu sau de tungsten. Potrivit unei analize de piata publicate recent de compania nord-americana specializata Technavio, cresterea semnificativa a activitatii de constructii la nivel global din ultima perioada constituie un factor ce incurajeaza o evolutie anuala constanta in domeniu. Potrivit previziunilor, piata globala de placi ceramice poate atinge, la finele anului 2020, nivelul valoric de 136 miliarde USD. Factori iminenti, cum sunt durabilitatea si usurinta in intretinere a placilor de gresie si faianta, fac ca aceste produse sa castige tot mai multa popularitate, majoritatea comenzilor urmand a proveni din dezvoltarea constructiilor de cladiri sanitare, laboratoare si imobile de locuinte. Mai mult, placile rezistente la patare si la germeni vor sustine suplimentar dezvoltarea din domeniu, fiind mai sanatoase si mai accesibile pentru acoperirea peretilor in comparatie cu vopselele traditionale.
Din punct de vedere al structurii pietei, ponderea placilor ceramice pentru pardoseala (gresie) va fi superioara cotei faiantei in urmatorii cinci ani. Disponibilitatea placilor de gresie in variate forme si nuante reprezinta un argument valabil, ce face posibila atingerea unei ponderi de 60% a cotei gresiei din totalul pietei globale de placi ceramice, pana in 2020.
Conform analistilor Technavio, cele mai multe comenzi vor proveni, in urmatorii cinci ani, din regiunea Asia-Pacific. Cheltuielile guvernamentale si investitiile anuntate de companiile private in sectorul constructiilor vor reprezenta factori decisivi pentru evolutiile estimate de specialisti. Piata este destul de fragmentata regional, numarul marilor producatori globali (cu activitati pe mai multe continente) fiind relativ redus, cu numai doi lideri incontestabili: Grespania si Iris Ceramica. Dezvoltarea de placi ceramice care pot fi personalizate in functie de design, culoare, textura si/ sau dimensiune va determina o competitie intensa intre companii cel putin pana in 2020. Furnizorii care au posibilitatea de a produce placi exclusiviste, bazate pe analize specifice ale consumatorilor din fiecare tara in parte, vor avea mai multe posibilitati de a castiga cota de piata, in detrimentul competitorilor.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter