RO EN
Coșul este gol

AKZONOBEL: Majorare de 8% a vanzarilor datorita cresterii cotatiei materiilor prime

Grupul olandez AkzoNobel a inregistrat o crestere de 8% a veniturilor din trimestrul al doilea a.c. fata de intervalul similar al anului anterior, pana la 4,41 miliarde euro, principalele cauze ale evolutiei optime a afacerilor constand in strategia de aplicare a preturilor si efectele favorabile ale cursurilor de schimb valutar. Totusi, din punct de vedere al cantitatilor comercializate, managementul AkzoNobel a anuntat un declin de 2% al vanzarilor, in special din cauza contextului economic nefavorabil din Europa. Analizand structura livrarilor, divizia de vopsele decorative a inregistrat o crestere de 8%, la 593 milioane de euro, datorita majorarii preturilor de comercializare a produselor, ca urmare a continuarii trendului ascendent al cotatiei materiilor prime. Rezultate mai slabe pe acest segment au fost obtinute in Europa, pe pietele dezvoltate de pe continent fiind anuntate noi programe de eficientizare si restructurare a afacerilor. Veniturile departamentului de materiale chimice s-au majorat cu 6%, o contributie pozitiva avand-o achizitia companiei Boxing Oleochemicals si cursul de schimb valutar, iar divizia de sisteme performante pentru acoperirea suprafetelor a raportat o sporire de 12%. Factorul care a influentat in mod deciziv pretul vopselelor in ultimii doi ani, respectiv cresterea cotatiei materiilor prime (in special a dioxidului de titan), a continuat sa aiba efecte pozitive asupra nivelului de lichiditati, inflatia preturilor aflandu-se, insa, la un nivel scazut in comparatie cu acela consemnat anul trecut. In perioada urmatoare, managerii corporatiei vor continua implementarea programului de imbunatatire a performantei initiat in octombrie 2011, pentru anul in curs fiind stabilita o tinta de economii de 90% din totalul estimat pentru proiect, de 200 milioane de euro. De la demararea proiectelor de restructurare, aproximativ 1.000 de angajati au parasit compania, din care 800 in primele sase luni ale anului in curs. "Performantele obtinute de grup in trimestrul al doilea sunt solide, avand in vedere dificultatile ce caracterizeaza mediul economic din Europa. In primele luni in care am condus compania in calitate de manager executiv, mi-am stabilit drept obiective principale consolidarea pozitiei la nivelul tuturor pietelor de desfacere si majorarea nivelului lichiditatilor grupului", a declarat Ton Büchner, noul CEO al AkzoNobel. Pentru perioada urmatoare, conducerea holdingului este de parere ca afacerile vor fi influentate de ingrijorarile referitoare la acutizarea recesiunii in Europa, intarzierea revigorarii pietei proprietatilor din SUA si un potential declin in Asia. In primele sase luni a.c., veniturile totale ale holdingului s-au situat la 8,37 miliarde euro, in crestere cu 7% fata de intervalul similar din 2011. Informatii suplimentare, la www.akzonobel.com

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter