Trimestrul al patrulea din 2019 s-a incheiat pentru Akzo Nobel cu vanzari de 2,3 miliarde euro (-3%), veniturile operationale ajustate plasandu-se la 223 milioane de euro, cu 23% mai mari fata de perioada similara a exercitiului financiar precedent. La nivelul intregului an fiscal, cifra de afaceri s-a mentinut la cota raportata in 2018, impactul pozitiv de 1% asigurat de achizitii si cel de 4% date de mixul preturilor fiind compensat in totalizate de scaderea volumelor livrate. Cu toate acestea, profitul din 2019 a sporit cu 24% atingand 991 milioane de euro, ca urmare a initiativelor de crestere a preturilor de comercializare, precum si a economiilor din planul costurilor. Conducerea Akzo Nobel afirma ca rezultatele raportate confirma faptul ca grupul se afla in grafic in ceea ce priveste procesul de transformare operationala. In pofida majorarii preturilor la materiile prime si a scaderii cererii pe anumite piete, compania a consemnat progrese notabile. Un element important al strategiei de dezvoltare este reprezentat de continuarea procesului de investitii. Astfel, recent a fost alocata suma de 50 milioane de euro pentru modernizarea unitatii de vopsele pentru lemn din SUA, de asemenea, fiind finalizata achizitia Mapaero care va contribui la consolidarea pozitiei competitive detinute pe segmentul sistemelor de finisaj al aeronavelor. O alta directie in care au fost alocate fonduri importante a fost aceea a extiderii ecosistemului de inovatie Paint the Future. Unul dintre proiectele de referinta la care Akzo Nobel a furnizat solutii de finisaj este cladirea Varso Tower, din Varsovia, cu o inaltime de 310 metri, la care s-a folosit sistemul Interpon D2525 de culoare neagra, utilizat pentru nuantarea sistemelor de placare si a profilelor. Pentru perioada urmatoare, este de asteptat ca preturile la materiale sa exercite un impact favorabil moderat, cererea de produse specifice ramanand eterogena, din cauza unui mediu macroeconomic caracterizat de incertitudine. In Romania, grupul este lider al sectorului de vopsele decorative, activand prin intermediul Akzo Nobel Coatings (cu vanzari de 42,8 milioane de lei in 2018) si Akzo Nobel Powder Coatings (7,6 milioane de lei).