In contextul in care piata locala a centralelor termice s-a stabilizat in perioada 2012-2014, vanzarile realizate de Viessmann Romania, subsidiara locala a liderului german in domeniul productiei de sisteme de incalzire Viessmann, au ajuns la 27 milioane de euro anul trecut. Pentru exercitiul financiar in curs, conducerea companiei estimeaza o crestere cu cateva procente fata de nivelul din 2013, urmand a se mentine trendul usor ascendent din primele noua luni a.c. "Piata de centrale termice se va schimba radical in anii urmatori, deoarece, din luna septembrie 2015, va intra in vigoare normativul european cu privire la eficienta energetica a echipamentelor de incalzire, ceea ce va avea ca efect orientarea catre cazanele in condensatie cu un randament ridicat, in detrimentul celor conventionale, care acum inca domina autoritar piata din Romania. In aceste conditii, sustenabilitatea devine un concept practic", a declarat Olimpiu Achim, director general al Viessmann. Compania importa aceasta tehnologie inca de la sfarsitul anilor '90, in prezent fiind lider pe segmentul centralelor in condensatie, cu o cota de peste 30% dintr-o piata evaluata la circa 14.000 de unitati pe an, in cadrul careia activeaza zece competitori importanti. "Cu toate ca aceste produse erau percepute la vremea respectiva drept scumpe, in scurt timp s-a observat ca investitia se amortizeaza rapid, datorita randamentului deosebit al cazanelor in condesatie. Am vandut in Romania cazane in condensatie atat pentru consumatori casnici, cat si pentru proiecte civile si industriale. Aceste centrale au puteri de la 11 kW pana la 1.400 kW", a mai spus Olimpiu Achim. Aproximativ una din cinci centrale Viessmann vandute in Romania utilizeaza tehnologia in condensatie, in care raportul mediu pe piata locala este de o unitate din zece.
Dezvoltare in cadrul tuturor segmentelor de activitate
Viessmann Romania a inregistrat o evolutie optima a vanzarilor de echipamente ce integreaza surse regenerabile de energie, livrarile din primele noua luni ale anului in curs avand capacitatea de a utila circa 1.000 de case. Trendul este ferm pozitiv fata de aceeasi perioada din 2013.
Recent, compania a accesat piata locala a tehnicii frigului, dupa ce anul trecut a inceput sa livreze si aparate de aer conditionat. Astfel, compania furnizeaza, la nivel national, cabine de refrigerare si mobilier frigorific pentru retail, dar si pe segmentul de HoReCa. Vanzarile de aparate de aer conditionat Viessmann au depasit, in primul an de activitate, 1.000 de unitati.
Un alt punct de interes pentru grup este reprezentat de instalatiile pentru productia de biogaz. "Detinem deja solutii consacrate, insa piata de biogaz este dependenta de subventii, cum este cazul centralelor eoliene. Din pacate, subventionarea echipamentelor de cogenerare care au la baza ca energie primara biogazul nu se ridica la nivelul celor pentru energia eoliana sau solara, pentru care se acorda certificate verzi", a mai spus Olimpiu Achim.