La inceputul acestui an, reprezentantii companiei Ariston Thermo Romania estimau o crestere a pietei locale de centrale termice murale cu aproximativ 30% fata de 2010, la 180.000 de unitati. Cu toate acestea, anuntul privind renuntarea la subventiile acordate populatiei ar putea determina o majorare mai puternica a vanzarilor in anumite zone ale tarii. De asemenea, o influenta pozitiva asupra pietei va fi reprezentata si de lansarea programului «Casa Verde», la inceputul lunii iulie 2010.
Catalin Draguleanu, director de vanzari Ariston Thermo Romania: "Implementarea programului «Casa Verde» va determina o evolutie optima a livrarilor de sisteme echipate cu panouri solare, pentru care s-au acordat subventii de pana la 6.000 de lei. Piata de panouri solare se afla, inca, intr-un stadiu incipient in Romania, numarul mic de echipamente vandute la nivel national fiind si rezultatul absentei de pana acum a unor programe viabile, de tipul celui lansat anul trecut. Acesta s-a dovedit a fi un real succes, fiind depuse peste 18.000 de dosare, iar fluxul mare de cereri inregistrate de la relansarea proiectului (in luna iulie 2011) confirma acest lucru. La nivel de grup, Ariston este orientata cu precadere catre solutiile care utilizeaza energii regenerabile, avand o fabrica proprie de panouri solare in Italia (Serra de' Conti). Compania a fost furnizorul principal de echipamente pentru realizarea instalatiei solare de 6.000 mp de la complexul ce a gazduit Jocurile Olimpice din Beijing si, totodata, si-a luat angajamentul ca, pana in 2020, 80% din cifra de afaceri sa se obtina din comercializarea echipamentelor eficiente, care folosesc energii regenerabile. In ceea ce priveste activitatea din Romania, pentru anul in curs mizam pe o crestere cu aproximativ 25% a afacerilor, la circa 35,5 milioane de euro, prognoza fiind bazata pe cererea ridicata de centrale termice murale, inegistrata ca urmare a majorarii cheltuielilor cu incalzirea, cauzata de eliminarea subventiilor acordate la nivel central, precum si pe faptul ca programul «Casa Verde» 2011 va avea o influenta pozitiva asupra vanzarilor de sisteme solare Ariston. La sfarsitul lunii martie a.c. am consemnat o cifra de afaceri de 4 milioane de euro, reprezentand o crestere in concordanta cu bugetul stabilit. In acest moment, circa 60% din vanzarile Ariston Thermo Romania sunt asigurate de centralele termice murale, iar 30% de boilerele electrice, segmente in care suntem lideri de piata. Comercializam, de asemenea, aparate de aer conditionat si sisteme solare, acestea din urma avand un mare potential de crestere pe termen scurt si mediu. Marcile de centrale termice pe care le livram pe piata locala sunt Ariston, Chaffoteaux si Rendamax".