Piata locala de centrale termice s-a inscris pe un trend de crestere in ultimii ani, tendinta ce s-a mentinut si in 2016, conform datelor Ariston Thermo Romania, liderul pietei locale de boilere electrice si centrale termice.
"Dupa ce, in septembrie 2015, piata de profil a trecut printr-o schimbare majora, odata cu introducerea normativelor europene ErP, ce prevad importul si vanzarea doar a modelelor de centrale termice in condensare, in acest an am simtit o maturizare a pietei. Populatia a inteles avantajele pe care le ofera tehnologia condensarii, astfel incat tot mai multi au ales modelele din game de varf, ce ofera multiple beneficii, si nu au mai pus la fel de mult accent pe pret, ci pe eficienta, calitate si, mai ales, pe serviciile post-vanzare", a declarat Catalin Draguleanu, Country Manager al Ariston Thermo Romania.
Potrivit managerului, anul trecut, piata a fost impulsionata inclusiv de numarul mare de proiecte rezidentiale finalizate, dar si de puterea de cumparare in crestere a romanilor, care au avut bugete pentru realizarea de proiecte de reamenajare. Astfel, segmentul de inlocuiri a centralelor de generatie mai veche se afla in continua crestere.
"Desigur, piata de centrale termice este sustinuta si de debransarile de la sistemul centralizat de incalzire. Astfel, raportat la datele pe care le avem pana in luna decembrie 2016 (inclusiv), conform ANRSC, 22.375 de locuinte au fost deconectate de la sistemul de incalzire din intreaga tara si estimarile noastre arata ca majoritatea a optat pentru o centrala termica de apartament", a mai spus Catalin Draguleanu.
In acest context, previziunile indica o crestere valorica a pietei locale de centrale termice, sustinuta cu precadere de inlocuirile de centrale termice si de trecerea exclusiva la cele in condensare. "Practic, numarul achizitiilor pentru inlocuirea echipamentelor de generatie mai veche este tot mai mare. De asemenea, in acest an, piata va fi sustinuta si de dezvoltarea segmentului rezidential, dar si de proiectele mari de cladiri de birouri sau comerciale, aici fiind absorbite echipamente cu capacitati superioare", a explicat managerul Ariston.
Compania comercializeaza, pe piata locala, o gama variata de centrale termice pe gaz, in condensare completa, de uz industrial si domestic, sub brandurile Ariston, Chaffoteaux si Rendamax, dar si boilere electrice si indirecte, instanturi pe gaz, aparate de aer conditionat si panouri solare sau pompe de caldura. Conform datelor firmei, in topul vanzarilor din 2016 s-au aflat centralele termice in condensare completa si boilerele electrice.
Pentru 2017, conducerea Ariston mizeaza pe majorarea business-ului fata de anul anterior, prin lansarea de noi game de produse, dar si prin investitii in marketing/ comunicare si in reteaua de service.