Ariston Thermo Romania, cu o cifra de afaceri in 2016 de 34 milioane de euro, a lansat pe piata locala noua gama de centrale termice One, caracterizata prin performante tehnice ridicate. „Prin aceasta actiune ne dorim sa oferim clientilor nostri un control cȃt mai mare asupra functiilor instalatiei. Am observat, ȋn ultimii ani, o cerere tot mai mare pentru produse inteligente, ce pot fi controlate de la distanta. Astfel, modelul Alteas One poate fi conectat direct la reteaua WiFi, iar cu ajutorul aplicatiei Ariston Net si a accesoriului de termoreglare Cube, care este inclus in pachetul centralei, poate fi controlata usor de pe orice dispozitiv, atingand performante ridicate si, ȋn acest fel, ȋncadrȃndu-se ȋn clasa energetica A+, cea mai buna din categoria sa”, a declarat Catalin Draguleanu, Country Manager al companiei. Cele trei variante ale centralei - Alteas One, Genus One si Clas One - dispun de puteri de 24-30-35 KW, fiind, astfel, potrivite pentru o categorie extinsa de aplicatii. Oficialii Ariston Thermo Romania estimeaza ca trendul ascendent al vanzarilor se va mentine si chiar accentua in acest an, depasind cresterea de 12% din 2016, atat pe fondul majorarii cantitative a livrarilor, cat si valorice, pe fondul sporirii gradului de complexitate al produselor solicitate. Astfel, daca in anul precedent au fost livrate in Romania 175.000 de unitati, in exercitiul financiar curent estimarile indica vanzarea a cel putin 190.000 de unitati.
Mai mult de 35% din vanzari reprezinta cota inlocuirilor
„Un studiu recent realizat de compania noastra releva faptul ca in ultimii 5 ani, piata de ȋnlocuire a centralelor termice a crescut treptat, ajungȃnd la aproximativ 35% din totalul vȃnzarilor. Daca ȋn trecut majoritatea cumparatorilor era reprezentata de clienti aflati la prima achizitie, de cele mai multe ori debransate de la sistemul centralizat de ȋncalzire, astazi piata este sustinuta de beneficiari care au instalat pentru prima data o centrala termica ȋn urma cu 10- 15 ani si se afla deja la cea de-a doua achizitie. De asemenea, un procent destul de important este reprezentat si de proiectele rezidentiale - segment aflat intr-o crestere accelerata. Noii clienti sunt mai putin preocupati de costurile initiale de achizitie si mai mult de perioada de amortizare a investitiei, preferȃnd sa investeasca ȋntr-un produs mai scump, dar cu o perioada mai lunga de viata si un consum redus, ce asigura facturi mai mici, care ii aduce suplimentar un confort sporit. Conform datelor publicate de Autoritatea Nationala de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice (ANRSC), din 2012 si pana in prezent, aproximativ un sfert de milion de abonati au renuntat la ȋncalzirea centralizata ȋn favoarea instalarii unui sistem propriu. Astfel, in 5 ani, 214.313 familii au ales, in toata tara, debransarea si folosirea unui sistem alternativ de incalzire”, a adaugat Catalin Draguleanu. Acesta a afirmat in final ca „angajamentul Ariston Thermo privind eficienta energetica este exprimat prin lansarea constanta de noi solutii bazate pe surse regenerabile de energie, cum ar fi sistemele solare si pompele de caldura, precum si prin imbunatatirea eficientei produselor traditionale (boilere sau centrale termice), la care se adauga investitiile in noi proiecte”.
***
Grupul Ariston a raportat in 2016 o cifra de afaceri de 1,43 miliarde euro, livrarile din Europa de Est avand o pondere de 18% in vanzarile totale. Compania investeste permanent in tehnologii inovatoare, doar in anul precedent sumele alocate depasind 69 milioane de euro. Strategia de dezvoltare implica inclusiv o crestere extensiva, aceasta concretizandu-se prin achititii importante, care consolideaza cota de piata a concernului.