Elbi Electric & Lighting, distribuitor national de echipamente electrice cu peste 30.000 de produse in portofoliu si afaceri anuale de 53 milioane euro in 2020, isi continua dezvoltarea la nivel national. In urmatorii patru ani, compania are in plan deschiderea a 30 de business unit-uri in principalele orase ale tarii, un concept complex practicat cu succes in centrul si estul Europei in directia vanzarilor omni-channel. De asemenea, vor fi intensificate investitiile in platformele de B2B si B2C, precum si in dezvoltarea portofoliului de produse si servicii smart. Business-ul Elbi isi continua, in acest context, traiectoria pozitiva, pentru 2021 Cristinel Sandu, presedintele companiei, estimand realizarea unei cifre de afaceri de peste 56 milioane de euro.
Elbi Electric & Lighting are o experienta de 25 de ani pe piata instalatiilor electrice. In prezent, compania detine un hub central format din trei depozite in Bucuresti, cinci depozite regionale - in Iasi, Timisoara, Brasov, Baia Mare si Constanta -, precum si opt magazine de prezentare. Capacitatea totala de depozitare a companiei depaseste 45.000 mp.
- Cum au evoluat vanzarile de materiale si echipamente electrice in 2021?
- Vanzarile realizate la nivelul companiei Elbi au depasit, in primele noua luni ale acestui an, cu 30% nivelul realizat in aceeasi perioada din 2020, acestea ajungand la 211 milioane de lei (circa 42,6 milioane de euro), la nivel de grup. A fost o crestere uniforma, organica, fara predispozitii speciale pentru o anumita grupa de produse.
- Care sunt perspectivele de dezvoltare a pietei in urmatorii cinci ani si ce oportunitati vedeti pentru Elbi?
- In urmatorii 3-4 ani vom deschide 30 business unit-uri in principalele orase ale tarii, care sa ne permita sa fim mult mai aproape de clientii nostri si de nevoile lor. Este un concept complex, practicat cu succes in Europa Vestica si Centrala, ce ne va duce mai aproape de ideea si practica omni-chanel. Continuam si proiectul de constructie a unui nou depozit logistic centralizat ultramodern, care va avea o suprafata de aproximativ 20.000 mp si pe care estimam ca il vom putea deschide in trimestrul al doilea al anului 2022. De asemenea, am investit si vom investi, in continuare, in platformele noastre de B2B si B2C, in ton cu trendul pietei si al vremurilor, urmarind, evident, eficientizarea fluxurilor operationale si a comunicarii cu piata. Totodata, vom aloca resurse si atentie sporita in dezvoltarea portofoliului de produse si servicii smart (cum este noul brand Pulsar inclus in oferta in prima parte a acestui an) si, in egala masura, ne vom concentra pe noile directii tehnologice din zona energiei verzi: solutii fotovoltaice, alimentari pentru autoturisme electrice etc.
- Referitor la gama Pulsar, ce semnifica aceasta, mai exact si cum functioneaza tehnologia Tuya?
- Pulsar este o noua gama de dispozitive electrice inteligente (intrerupatoare, corpuri de iluminat, sonerii, camere video etc.) conectate si echipate cu tehnologia Tuya. Tuya Smart este cunoscuta la nivel global ca furnizor de platforme AIoT si vine cu solutii unice, all-in-one, care faciliteaza conectivitatea si accesul la cloud si faciliteaza dezvoltatorilor realizarea produselor inteligente. Platforma Tuya a realizat peste 90.000 de produse inteligente din diverse categorii, iar clientii, in numar de peste 180.000, sunt din diverse industrii si se regasesc in peste 190 de tari. Operationala la nivel global, Tuya are sedii in Germania, Japonia, China, India si SUA. De asemenea, Tuya Romania asigura celor interesati accesul la toata gama de produse inteligente si tot suportul necesar pentru implementarea solutiilor.
Tuya este, asadar, o platforma globala de dezvoltatori AI+IoT (inteligenta artificiala si Internet of Things) care conecteaza consumatorii, producatorii de echipamente si lanturile de magazine, oferind astfel o solutie inteligenta artificiala, servicii de cloud si dezvoltare de aplicatii. Tuya accepta toate standardele tehnice de comunicare actuale - Wi-Fi, Bluetooth etc. In plus poate fi conectata la Google Home, Amazon Echo sau Alexa.
- Cum sunt primite dispozitivele inteligente de piata din Romania?
- Dispozitivele inteligente castiga tot mai multa popularitate pe piata din Romania, pentru ca sunt o solutie eficienta pentru controlul mai flexibil al modului in care functioneaza. Sunt extrem de utile, pot fi controlate de la distanta, asa ca motivele care stau la baza alegerii unor astfel de dispozitive sunt destul de evidente. De la prize, la becuri, intrerupatoare, camere de supraveghere, sonerii wireless, senzori wireless, senzori de fum sau temperatura, sisteme de alarma - exista numeroase variante de dispozitive inteligente pe piata, care usureaza viata si pot fi controlate mai precis si mai eficient. Utilizatorii pot crea diverse scenarii, orare de functionare, iar noile tehnologii sunt extrem de utile pentru cei care pleaca de acasa si care au uitat daca au scos sau nu fierul de calcat din priza.
- Ce planuri de dezvoltare aveti in cadrul diviziei de proiecte?
- In 2021 am reusit sa accesam proiecte in zona oraselor, cu finantare prin Programul Operational Regional 2014-2020. Astfel, vom asigura iluminatul si il vom controla prin sisteme inteligente de management in orase precum Marghita (peste 5 milioane de lei), Jibou (5 milioane de lei), Iernut (5 milioane de lei), Parcul Botanic din Timisoara (doua milioane de lei). Pentru 2022 ne propunem implementarea a minimum 50.000 de puncte luminoase controlate la nivel de municipii si orase resedinta de judet.
- Care sunt cele mai mari dificultati cu care va confruntati in aceasta perioada?
- In prezent, cele mai mari dificultati cu care ne confruntam sunt cele legate de intarzierile in livrarea comenzilor la majoritatea furnizorilor. Majorarile de preturi nu reprezinta o problema pentru noi, ci le vedem mai degraba ca parte a mecanismelor naturale ale unei piete.