Parlamentarii USR din Moldova cer Guvernului ca in urmatorul buget de investitii de marea infrastructura sa fie alocat un procent de 25% pentru Moldova, in concordanta cu numarul populatiei.
"Nu cerem altceva decat ceea ce ni se cuvine. In anii trecuti, diferentele alocarilor bugetare intre Moldova, Transilvania si Bucuresti-Ilfov au fost imense. Sub cinci procente pentru marea infrastructura au fost directionate aici, in vreme ce Ardealul, spre exemplu, a primit aproape 80%. Este necesar ca si Moldova sa se dezvolte pentru ca Romania sa functioneze unitar, nu cu mai multe viteze", a declarat deputatul Lucian Daniel Stanciu-Viziteu (foto), vicepresedinte al Camerei Deputatilor si initiator al demersului.
"Desi avem un sfert din populatia tarii, alocarile bugetare pentru infrastructura mare sunt infime. USR Moldova va continua lupta pentru autostrazi, fara sa intre in capcana falsei competitii intre Bacau si Iasi. Ambele orase au nevoie de dezvoltare. Ambele trasee trebuie construite. Iar Autostrada Iasi - Targu Mures trebuie inceputa cu tronsonul Iasi - Targu Neamt, pentru a scoate Moldova din izolare si din situatia absurda de a avea 0 km de autostrada", a spus la randul sau deputatul USR de Iasi, Cosette Chichirau.
"Personal, voi lupta in continuare ca sa arat importanta realizarii de investitii in Moldova, primul loc fiind ocupat, fara echivoc, de Autostrada Iasi - Targu Mures. La solicitarea mea, a fost audiat ministrul fondurilor europene in Comisia pentru Afaceri Europene si i-am pus in vedere faptul ca este foarte important ca din fondurile europene primite post-pandemie sa fie alocati bani si pentru Autostrazile A8 si A7. Astept rezultate", a declarat deputatul USR de Neamt, Iulian Bulai.
"Pana acum, conectarea Galatiului cu restul tarii dar si cu celelalte judete din Moldova a fost facuta doar pe hartie. De mai bine de 10 ani avem studii de fezabilitate pentru drumuri expres, unele neactualizate, si proiecte cu multe lacune, ceea ce a fost o scuza convenabila pentru politicienii din vechile partide de a da vina unii pe altii, in timp ce soselele nationale se aglomerau din ce in ce mai mult, iar calatoriile pe calea ferata durau din ce in ce mai mult. Intarzierea lucrarilor pentru infrastructura rutiera care va lega Galatiul si de Bucuresti si de Constanta si de Suceava si de frontiera cu Republica Moldova nu a luat sfarsit nici cand proiectele au fost scoase la licitatie. Au fost numeroase cereri de clarificari ceea ce a dus de mai multe ori la anularea licitatiilor. Alocarea a 25% din fondurile pentru infrastructura pentru reteaua de transport din zona Moldovei nu va rezolva lucrurile peste noapte. Dar va fi in primul rand un semn de respect pentru munca locuitorilor din judetele Moldovei: nu doar contribuie ci si beneficiaza", a spus si deputatul USR de Galati, Bogdan Rodeanu.
"Moldova este singura provincie care nu a beneficiat de constructia vreunui kilometru de autostrada. Consecintele se pot vedea cu ochiul liber: izolare economica, pierdere de oportunitati si pierderi de vieti pe sosele. Dezvoltarea unei regiuni inseamna densitate - de oameni, de capital - si conectivitate. Cu cat o regiune beneficiaza de mai mult influx de oameni si de capital, cu atat se dezvolta mai bine si mai repede. Macar in al doisprezecelea ceas, haideti sa nu ii refuzam Moldovei sansa de a se dezvolta! E momentul sa transformam in prioritate reala constructia Autostrazii Nordului (Suceava - Satu Mare) si sa deblocam macar acum progresul economic al Moldovei!", a precizat deputatul sucevean Nicolae-Daniel Popescu.
Parlamentarii USR fac un apel si la ceilalti parlamentari din Moldova sa se alature initiativei si sa determine guvernul sa aloce 25% din bugetul de infrastructura pentru Moldova. Demersul parlamentar va fi continuat de cel public, printr-o campanie online de strangere de semnaturi de la cetatenii din judetele Moldovei, informeaza un comunicat USR.