RO EN
Coșul este gol

POIM: Fonduri europene de 440 milioane de euro, pentru 7 proiecte de infrastructura

Sapte contracte de finantare cu o valoare totala de circa 440 de milioane de euro din fondurile politicii de coeziune au fost incheiate recent de autoritatile romane si reprezentantii Comisiei Europene (CE), pentru implementarea unor proiecte de infrastructura rutiera evaluate la aproape 600 de milioane de euro. Acestea sunt primele finantari aprobate de CE pentru proiecte de infrastructura rutiera ce vor fi realizate prin Programul Operational Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020.
Cele sase proiecte vizeaza construirea sectiunii de drum dintre localitatile Dumbrava si Deva (parte a autostrazii Lugoj-Deva), reabilitarea DN 6 pe sectiunea Alexandria - Craiova (faza a doua), constructia autostrazii Timisoara-Lugoj si a variantei de ocolire a municipiului Timisoara, la profil de autostrada (faza a doua), reabilitarea podului peste Dunare de la Giurgiu, pe DN 5 (faza a doua), finalizarea soselei de centura a municipiului Brasov (faza a doua), reabilitarea DN 56 - Craiova-Calafat (faza a doua) si constructia pasajului suprateran peste drumul de centura al municipiului Oradea, in zona strazii Ciheiului (faza a doua).
 
Astfel, mai mult de 336 milioane de euro s-au alocat pentru constructia sectiunii dintre localitatile Dumbrava si Deva, parte a autostrazii Lugoj-Deva, dar si in infrastructura conexa (poduri, intersectii, tunele etc.).
 
Alte 62 milioane de euro vor fi alocate pentru reabilitarea unei sectiuni din DN 6, ce leaga orasele Alexandria si Craiova, in zona de sud-vest a tarii. Conform datelor Ministerului Transporturilor (MT), in calitate de organism intermediar pentru transport, valoarea totala a acestui proiect este de 402,7 milioane de lei (fara TVA), din care finantarea prin Fondul European de Dezvoltare Regionala (FEDR) ajunge la 75% (respectiv la 253,8 milioane de lei), iar diferenta de 25% va fi asigurata de la bugetul de stat. Perioada de implementare a proiectului este de 66 de luni (in perioada ianuarie 2014 - iunie 2019) la care se adauga, daca este cazul, si perioada de desfasurare a activitatilor proiectului inainte de semnarea contractului de finantare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor. Prin finalizarea fazei a doua a proiectului de reabilitare a DN 6 (Alexandria - Craiova) se vor indeplini toti indicatorii asumati, atat prin Programul Operational Sectorial Transport (POS-T) 2007-2013, cat si prin POIM 2014-2020.
 
Cu aproximativ 9 milioane de euro se vor finanta construirea autostrazii Timisoara-Lugoj, precum si a unei variante ocolitoare in zona municipiului Timisoara, la profil de autostrada. Potrivit MT, valoarea totala a proiectului ajunge la 81,7 milioane de lei (fara TVA), finantarea din Fondul de Coeziune ajungand la 75% din total, respectiv la circa 40,7 milioane de lei. Diferenta de 25% va trebui asigurata de la bugetul de stat. Perioada de implementare a proiectului este de 72 de luni (ianuarie 2014 - decembrie 2019) la care se adauga, daca este cazul, perioada de desfasurare a activitatilor proiectului inainte de semnarea contractului de finantare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor. Acest proiect a fost demarat prin POS-T 2007-2013 si va fi definitivat prin POIM 2014-2020.
 
Un alt proiect ce a primit finantare prin POIM vizeaza reabilitarea podului peste Dunare, de la Giurgiu, de pe DN 5 (km 64+884, faza a doua). Valoarea totala a acestui contract este de 29,7 milioane de lei (fara TVA), din care finantarea prin FEDR ajunge la 18,7 milioane de lei (circa 4,1 milioane de euro), iar diferenta va fi asigurata de la bugetul de stat. Perioada de implementare a proiectului este de 35 de luni (ianuarie 2016 - noiembrie 2018) la care se adauga, daca este cazul, perioada de desfasurare a activitatilor proiectului inainte de semnarea contractului de finantare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.
 
De o finantare in valoare de 12,4 milioane de euro va beneficia si proiectul de finalizare a soselei de centura a municipiului Brasov (faza a doua). Valoarea totala a proiectului este de 92,14 milioane de lei (fara TVA), din care finantarea aprobata prin FEDR este de 56,68 milioane de lei (75%), diferenta de 25% urmand a fi asigurata de la bugetul de stat. Durata de implementare a Proiectului este de 64 de luni (ianuarie 2014 - aprilie 2019) la care se adauga, daca este cazul, perioada de desfasurare a activitatilor proiectului inainte de semnarea contractului de finantare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.
 
Etapa a doua a proiectului de reabilitare a DN 56 (Craiova-Calafat, km 0+000 - km 84+020) va beneficia de o finantare de 12,8 milioane de euro (58,27 milioane de lei), prin FEDR. Valoarea totala a proiectului este de 103,14 milioane de lei. Durata de implementare a proiectului este de 84 de luni (ianuarie 2014 - decembrie 2020) la care se adauga, daca este cazul, perioada de desfasurare a activitatilor proiectului inainte de semnarea contractului de finantare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.
 
Cel de-al saptelea proiect vizeaza constructia unui pasaj suprateran peste drumul de centura al municipiului Oradea, in zona strazii Ciheiului (faza a doua). Valoarea totala a lucrarilor este de 18,6 milioane de lei (fara TVA), din care finantarea nerambursabila prin FEDR ajunge la 11,7 milioane de lei (2,6 milioane de euro), iar diferenta va proveni de la bugetul de stat. Durata de implementare a proiectului este de 49 de luni (mai 2015 - mai 2019) la care se adauga, daca este cazul, perioada de desfasurare a activitatilor proiectului inainte de semnarea contractului de finantare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter